Biofarm, companie care a finalizat o investiție de 35 milioane euro, păstrează dinamica bună a business-ului și raportează majorări ale vânzărilor și profitului în primele 3 luni ale anului.
Biofarm București (BIO), societate din portofoliul fondurilor alternative de investiții, a realizat în primul trimestru venituri din vânzări de 95,84 milioane lei, în creștere cu 26,39% față de cele de 75,83 milioane lei din exercițiul finanicar precedent. Compania menționează în raportarea trimestrială că 98% din aceste vânzări sunt aduse de 6 distribuitori. Nu mai puțin de 62% din portofoliul Biofarm îl reprezintă medicamentele eliberate fără prescripție medicală, 34% din afaceri sunt pe segmentul suplimentelor alimentare și doar 4% din venituri sunt aduse de medicamentele eliberate la prescripția medicului.
În același interval de raportare, cheltuielile cu materiile prime au crescut cu 19,51%, la 14,21 milioane lei, de la 11,89 milioane lei, iar cheltuielile cu personalul s-au majorat cu 16,54%, la 12,82 milioane lei, de la 11,00 milioane lei.
Rezultatul total global a crescut cu 18,82%, la 31,63 milioane lei, de la 26,62 milioane lei în 2021. Pe întreg anul trecut, profitul net a fost de 70,92 milioane lei, din care 29,56 milioane lei va pleca spre acționari sub formă de dividende la data plății de 8 septembrie aprobatpă în Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor de la finalul lunii trecute.
Activele totale ale Biofarm se ridicau, la data de 31 martie, la 501,79 milioane lei, în urcare cu 7,51% față de cele 466,53 milioane lei de la finalul anului trecut. În aceeași perioadă, datoriile totale au avansat cu 2,99%, la 89,07 milioane lei, de la 86,48 milioane lei.
Biofarm este listată la cota Bursei de Valori București și este controlată în proporție de 88,32% în concertare de SIF Muntenia (SIF4) și Lion Capital (LION). La ultimul preț de închidere, de 0,6620 lei/acțiune, capitalizarea bursieră a companiei este de 652,32 milioane lei (131,85 milioane euro).