Bursa de Valori București va continua și în mandatul noului director general Adrian Tănase programele de educație financiară, însă acestea nu vor viza furnizarea de informații sofisticate, ci dimpotrivă, vor prezenta elemente de bază, care să-i facă pe români să înțeleagă că investiția la bursă poate fi chiar banală dacă investitorii respectă anumite reguli de bază.
Bursa de Valori București va pune accent pe creșterea prezenței investitorilor de retail și în mandatul de 4 ani a noului director general Adrian Tănase care a preluat poziția de 3 zile. Deocamdată nu este conturată o strategie, dar viziunea este mai degrabă aceea că investitorii vor veni aduși de randamente și nu de demersurile de marketing ale instituțiilor pieței. Sub acest aspect, anumite proiecte ale BVB din ultimii ani ar urma să fie revizuite. „Vizăm un proces de educație financiară simplificat”, a declarat pentru Profit.ro Tănase, care înainte de a fi fost cooptat de Bursă a fost timp de peste 8 ani la administrarea fondurilor de pensii ING și NN.
BVB își propune să schimbe percepția care încă persistă în rândul românilor că investiția la bursă este complicată și riscantă. „Nu e adevărat!”, a afirmat Tănase la deschiderea ședinței de tranzacționare de astăzi. Dimpotrivă, „investiția la bursă poate fi la fel de banală ca un depozit bancar dacă se respectă anumite reguli.”
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Abordarea este mai pragmatică, în sensul că oamenii urmăresc să câștige și nu atât să devină sofisticați în cunoașterea subterfugiilor lumii financiare. Este departe de a fi adevărat că toată lumea dorește să fie fluentă în finanțe, spune Tănase parafrazând chiar numele unui proiect al Bursei lansat în mandatul predecesorului său Ludwik Sobolewski. Ținta este să banalizeze prezentările, astfel încât să fie cât mai ușor pentru categorii tot mai largi de oameni să facă pasul către bursă și să înțeleagă că pot câștiga bani dacă sunt disciplinați și respectă reguli de bază în investiții.
Există și o comunitate de investitori dedicați, care au un grad de sofisticare mai ridicat. Aceasta ar urma să fie în continuare alături de mediul bursier, iar cel mai nimerit lucru pentru menținerea acesteia este crearea unei piețe ofertante a produselor derivate.
În efortul de atragere a retailului, BVB mizează în continuare pe industria de brokeraj. Această comunitate este de facto forța de vânzări a Bursei. „Business-ul lor este, indirect și business-ul Bursei de Valori”, a conchis Tănase.