Compania farmaceutică americană Moderna a raportat venituri pentru trimestrul II care au depășit așteptările, dar și-au redus previziunile de vânzări pentru întregul an, invocând așteptări de vânzări mai scăzute în Europa, ”un mediu competitiv” pentru vaccinurile respiratorii în SUA și posibila întârziere a veniturilor internaționale în 2025, transmite CNBC.
Compania de biotehnologie se așteaptă acum că veniturile din produse pentru 2024 vor fi cuprinse între 3 și 3,5 miliarde de dolari, în scădere față de estimările anterioare de 4 miliarde de dolari, scrie News.ro.
Moderna a început să livreze doze din vaccinul său pentru virusul sincițial respirator, numit mRESVIA, în SUA, după aprobarea sa, în mai, pentru adulții în vârstă.
Este al doilea produs disponibil comercial al Moderna după vaccinul său împotriva Covid, pentru care cererea a scăzut pe măsură ce lumea a ieșit din pandemie și se bazează mai puțin pe vaccinuri și tratamente de protecție.
CEO-ul Moderna, Stephane Bancel, a declarat pentru CNBC că a existat ”mai multă intensitate a concurenței” atât pentru vaccinurile RSV, cât și pentru Covid.
El a menționat că mRESVIA este al treilea vaccin RSV care a intrat pe piață după vaccinurile Pfizer și GSK, dintre care ultimul a dominat piața anul trecut.
El a adăugat că ”am purtat discuții destul de intense cu guvernele din întreaga Europă” pentru a livrarea de vaccinuri pentru Covid de la Moderna. Dar ”unele țări, chiar de săptămâna trecută, ne-au spus că, din cauza unui buget foarte strâns… pur și simplu nu au capacitatea de a cumpăra mai mult vaccin decât au nevoie, deoarece au deja” un alt contract, a spus Bancel.
El s-a referit la contractul masiv renegociat de furnizare de vaccinuri pentru Covid al Uniunii Europene cu Pfizer și partenerul său german BioNTech.
El a subliniat, de asemenea, războiul aflat în desfășurare în Ucraina, care constrânge bugetele guvernamentale.
Cu toate acestea, Moderna se așteaptă să revină la creșterea vânzărilor în 2025 și să atingă pragul de rentabilitate până în 2026, odată cu lansarea de noi produse, a spus Bancel.
CITEȘTE ȘI Acțiunile Wizz Air se prăbușesc cu cea mai mare pierdere de după pandemie, prognoză sumbrăCompania a înregistrat venituri de 241 de milioane de dolari în al doilea trimestru, iar vânzările de produse pentru Covid-19 au scăzut cu 37% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Moderna a raportat venituri de 344 de milioane de dolari în perioada anului precedent. Compania a spus că scăderea veniturilor a venit în parte dintr-o tranziție așteptată către o piață sezonieră a vaccinurilor Covid, în care pacienții își fac de obicei vaccinurile toamna și iarna.
Dar Bancel a spus că Moderna a avut ”un sezon bun de primăvară” în SUA pentru seniori, cărora li se recomandă să primească o doză suplimentară din cea mai recentă rundă de vaccinuri Covid.
Moderna a înregistrat o pierdere netă de 1,28 miliarde dolari, sau 3,33 dolari pe acțiune, pentru al doilea trimestru. Aceasta se compară cu o pierdere netă de 1,38 miliarde USD, sau 3,62 USD pe acțiune, raportată pentru aceeași perioadă a anului trecut.
Bancel a spus că compania a pierdut mai puțin decât se aștepta Wall Street, în parte din cauza progresului său în reducerea costurilor. Moderna a avut ”puțin mai multe vânzări decât se anticipa, dar multe economii de costuri, peste ceea ce se aștepta The Street”, a spus el.
”De aceea, sunt cu adevărat mulțumit de progresul pe care îl facem pe ambele fronturi.”
Costul vânzărilor a fost de 115 milioane de dolari, în scădere cu 84% față de aceeași perioadă a anului trecut. Aceasta include 14 milioane de dolari în deprecieri ale dozelor neutilizate de vaccin Covid și 55 de milioane de dolari în taxe legate de eforturile companiei de a-și reduce amprenta de producție, printre alte costuri.
CITEȘTE ȘI Majoritarul Horia Cardoș vinde 6% din acțiunile Agroland cu intenția declarată de a îmbunătăți lichiditatea acestui simbolCheltuielile de cercetare și dezvoltare pentru al doilea trimestru au crescut cu 6%, până la 1,2 miliarde USD, comparativ cu aceeași perioadă din 2023. Această creștere s-a datorat în principal costurilor cu personalul, inclusiv unui număr mai mare de angajați.
Între timp, cheltuielile de vânzare, generale și administrative pentru perioada respectivă au scăzut cu 19%, până la 268 milioane USD, comparativ cu al doilea trimestru al anului 2023.
Cheltuielile SG&A includ de obicei costurile de promovare, vânzare și livrare a produselor și serviciilor unei companii.
Moderna a reușit până acum să susțină încrederea investitorilor cu privire la calea de urmat după Covid.
Acțiunile Moderna au crescut cu aproape 20% în acest an, datorită creșterii încrederii în ceea ce privește pipeline-ul și platforma sa de mesager ARN, care este tehnologia utilizată în vaccinul său împotriva Covid și vaccinul RSV.
Compania de biotehnologie are în prezent 45 de produse în dezvoltare, dintre care cinci sunt în faza avansată de testare. Acestea includ vaccinul combinat care vizează Covid și gripa, care ar putea obține aprobarea încă din 2025.
Moderna dezvoltă, de asemenea, un vaccin de sine stătător împotriva gripei, un vaccin personalizat împotriva cancerului cu Merck și injecții pentru viruși latenți, printre alte produse.