Euroins România ocupă primul loc în clasamentul companiilor de asigurări după primele brute subscrise pentru asigurări generale în primul trimestru al anului 2022, cu o cotă de piață de 23,2%.
În primul trimestru au fost vândute 1,2 milioane de polițe din toate produsele de asigurare, față de 0,9 milioane anul trecut, ceea ce înseamnă că numărul clienților care au încredere în Euroins a crescut cu 36% în T1 2022 față de T1 2021.
Cel mai mare procent de creștere s-a înregistrat în zona asigurărilor opționale – subscrierile sunt aici de trei ori mai mari decât anul trecut, rezultând o primă subscrisă de 55 milioane lei. Această creștere importantă a vânzărilor este determinată de concentrarea pe care compania o are pe diversificarea portofoliului de produse de asigurare și pe atenția acordată nevoilor în schimbare ale clienților săi.
Cea mai mare creștere a fost înregistrată la produsul CASCO, peste 800%, arătând o creștere clară a încrederii în companie. Alte produse care cresc de peste 3 ori sunt și asigurările de călătorie, de sănătate, de proprietate și de răspundere civilă (RCA).
Conform raportului ASF , cota de piață a Euroins în RCA în Trimestrul 1 din 2022 a fost de 36%, crescând mai puțin decât concurenții săi după distribuirea clienților City Insurance. Evoluția actuală arată că până la sfârșitul anului Euroins va atinge o cotă de piață de RCA sub 30%. Acesta este un semn că piața asigurărilor se stabilizează într-o distribuție mai echilibrată a RCA, unde Euroins deține o poziție stabilă, în timp ce compania se concentrează și se dezvoltă mai ales pe zona de asigurări facultative, manifestând intenția serioasă de a-și echilibra portofoliul de produse.
Perioada de plată de la data solicitării clienților până la data plății a fost redusă cu 86% - în T1 2022 plata medie a tuturor daunelor - în care nu au existat victime - este de doar 5 zile, după depunerea cererii de plată, comparativ în T1 2021, unde timpul mediu de plată a despăgubirilor a fost de 34,5 zile.
Un alt indicator important al îmbunătățirii proceselor interne este acela că numărul de reclamații, raportate de la an la an, a scăzut cu 84% la mai puțin de 0,01% a tuturor reclamanților.
„Am decis să încheiem colaborări cu un număr tot mai mare de service-uri auto. Astfel, numărul contractelor cu atelierele de reparații auto a crescut de la 485 în T1 anul trecut, la 771 în T1 2022, o creștere de 59%. Dar nu numai daunele materiale sunt cifre importante. Avem 411 milioane lei daune plătite în T1.
Cea mai mare despăgubire plătită pentru o asigurare RCA a fost de 3,1 milioane de lei pentru un accident care a implicat ciocnirea unui autoturism cu un camion parcat și apoi un alt autoturism. 4 pasageri au murit și alți 5 au fost răniți. Astfel de plăți indică faptul că șoferii vinovați nu au doar responsabilitatea ciocnirii mașini după ce au provocat accidente grave, din moment ce plata unor prime de până în 800 de lei pentru RCA acoperă și despăgubirile pentru cazuri atât de grave”, a declarat Tanja Blatnik, CEO Euroins România.
În cadrul unui plan de redresare și sub supravegherea strictă a ASF, mulți indicatori financiari au fost îmbunătățiți semnificativ deja în T1 2022.
„Singurul indicator care este foarte greu de influențat în cazul produsului RCA este frecvența și gravitatea accidentelor rutiere din România și din străinătate. Dar pentru a asigura acoperirea tuturor obligațiilor viitoare, care decurg din daune, rezervele tehnice ale Euroins, care sunt puse deoparte de companie, sunt mai mult decât duble față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 2,7 miliarde de lei”, a adăugat Tanja Blatnik, CEO Euroins România.
Euroins Insurance Group AD (EIG) deservește peste 4 milioane de clienți în 14 țări și are peste 3.000 de angajați.
EIG face parte din Eurohold Bulgaria AD, grup financiar și energetic care operează în regiune și activează în domeniul distribuției, furnizării și comerțului cu energie electrică, asigurări, leasing, vânzări de mașini, servicii de investiții și management al activelor. Eurohold este listată la Bursa de Valori din Bulgaria și Varșovia.
În 2021, Eurohold a achiziționat prin unitatea sa Eastern European Electric Company subsidiarele companiei energetice cehe CEZ Group din Bulgaria, care au peste 3.000 de angajați și deservesc aproape 3 milioane de consumatori din țară.