Raiffeisen Bank a încheiat 2019 cu un profit în scădere la 779 de milioane de lei, de la nivelul record de 881 de milioane de lei din 2018, pe fondul introducerii taxei pe active și de provizioanele mai mari, inclusiv pentru procesul băncii pentru locuințe cu Curtea de Conturi.
Veniturile băncii au avansat în 2019 cu 5%, până la 2,64 miliarde de lei, în timp ce cheltuielile operaționale au crescut cu 6%, la 1,35 de miliarde de lei. Cheltuielile mai mari au mers în digitalizare, costurile mai mari cu salariile și o contribuție mai mare la fondul de garantare a depozitelor.
„După cum știm deja, 2019 a fost un an destul de complicat economic și legislativ, care a debutat cu intrarea în vigoare a OUG 114, ordonanță impusa fără nicio analiză de impact sau fără o preocupare reala pentru evoluția economiei romanești, iar anul l-am încheiat cu instabilitate politica și schimbări de guvern. În condițiile în care mediul în care activam este permanent în schimbare și cu evoluții incerte, faptul că ne dezvoltam continuu și echilibrat ne confirma, încă o data, că suntem o organizație puternica și responsabila”, a spus Steven van Groningen, președinte și director executiv al Raiffeisen Bank România.
CITEȘTE ȘI Raiffeisen: Clienții au deja opțiunea de suspendare a ratelor timp de 3 luni. Găsim soluții individualizate, inclusiv pentru companiiActivele totale ale băncii au crescut cu 7%, la 42,9 miliarde de lei, în timp ce creditele nete au crescut cu 6% - creșterea ar fi fost de 11% fără o influență din partea scăderii volumelor de tranzacții reverse-repo cu entități financiare non-bancare.
Creditele de investiții către clienții corporații au crescut cu 22%, cele către IMM cu 13%, în timp ce pe segmentul persoanelor fizice creditele nete au crescut cu o zecime. Creditele ipotecare au avansat anul trecut cu 13%, comparativ cu anul anterior, în timp ce creditele de consum au crescut cu 7%.
Depozitele clienților au crescut cu 8%, până la 35,8 miliarde de lei.
Rata creditelor neperformante a rămas stabilă față de 2018, la 4,1%. Banca spune că profilul de risc al portofoliului de credite s-a îmbunătățit și clienții au fost foarte disciplinați, dar că unele modificări în metodologia de provizionare au dus la o creștere a costurilor cu provizioanele la un nivel comparabil cu cel din 2018 de 170 de milioane de lei.
Numărul clienților digitali a depășit 700.000, iar peste 450.000 utilizează deja noile platforme digitale lansate.
Raiffeisen Bank are în portofoliu peste 1,9 milioane carduri de debit pentru persoane fizice. Față de finalul anului 2018, numărul tranzacțiilor cu cardul de debit a crescut cu peste 23%. Numărul de tranzacții e-commerce a înregistrat o creștere de 40%. A crescut și numărul de carduri de credit, iar banca își menține poziția de lider de piață cu peste 500.000 de carduri de credit active.
Portofoliul de clienți premium a cunoscut o consolidare puternică, crescând cu 17% în 2019.
La finalul anului trecut, Raiffeisen Bank avea în portofoliu aproape 2,2 milioane de persoane fizice, peste 92.000 de IMM-uri și 5.700 de companii mari și medii. Totodată, avea 4.485 de angajați, 351 unități (dintre care 43 lucrează deja fară numerar), 800 ATM-uri, 300 mașini multifuncționale (MFM-uri) și 22.000 de POS-uri.