ING Bank a terminat 2018 cu un profit net de 685 de milioane de lei, în creștere cu 39% față de 2017, acesta fiind cel mai bun rezultat din istoria de 25 de ani a sucursalei băncii olandeze în România. Veniturile băncii au crescut cu 27%, pe fondul creșterii creditării cu 21%, ceea ce a propulsat banca la o cotă de piață de 10,1%.
ING a înregistrat un nou an cu o creștere de două cifre a numărului de clienți activi și a volumului de credite acordate.
Soldul creditelor acordate clienților a crescut cu 4,42 miliarde lei în 2018, la 25,6 miliarde lei la sfârșitul anului 2018, un avans de 21%, de aproape trei ori mai rapid decât media pieței. Creșterea a venit atât din partea activității de creditare a persoanelor fizice, cât și a celor juridice. Cota de piață pe partea de creditare a crescut cu 1,2 pp în 2018, ajungând la 10,1% la finalul anului. În 2014, ING avea o cotă de piață de 4,8%.
Soldul creditelor acordate întreprinderilor mici și mijlocii a crescut cu 20% față de anul trecut, susținut de intensificarea activității de consultanță a clienților și de procesul simplificat de finanțare pentru companiile mijlocii, dar și de lansarea noii soluții de finanțare instante – în special în cazul microîntreprinderilor, precizează banca într-un comunicat de presă.
Segmentul corporate a înregistrat o creștere de 20% a portofoliului de credite și a ajuns la o cotă de piață de 15% în active.
Numărul clienților activi a crescut cu 145.000 în ultimele 12 luni, ajungând la 1,29 milioane, cu 13% mai mult față de anul 2017. Numărul de clienți care își încasează veniturile recurente într-un cont al băncii a crescut la 852.000, având o creștere de 20% în comparație cu 2017. ING spune că 1 din 8 români își încasează salariul într-un cont al băncii olandeze.
Profitul brut a fost de 781 milioane lei, cu 34% mai mult comparativ cu 2017, pe fondul creșterii veniturilor cu 27% față de anul trecut, depășind 1,82 miliarde lei în 2018.
Costurile operaționale au crescut cu 15%, la 864 milioane lei, în mare parte ca urmare a costurilor cu personalul, a mutării în noul sediu central și a investițiilor în digitalizare, precizează banca.
Costurile de risc au crescut cu 80% în comparație cu 2017, în urma schimbărilor în modul de calculare a riscului de credit (impact de 175 milioane lei).
Profitul net a crescut de la 493 de milioane de lei în 2017 la 685 milioane lei în 2018.
Cota de piață pentru depozite a ajuns la 9,%, față de 8,4% la final de 2017, susținută de creșteri atât pe segmentul persoanelor fizice, cât și pentru persoanele juridice. Valoarea depozitelor a crescut cu 4,3 miliarde lei, cu 18% mai mult față de acum 12 luni, la 31,1 miliarde lei.
Rata creditelor neperformante a scăzut ușor la 3,3%.
Anul trecut, ING Bank a investit 9 milioane lei în pregătirea angajaților săi în arii precum tehnologie, analiză de date sau robotică.
ING are cea mai ridicată cotă de piață pe plăți electronice, cu 3 din 10 tranzacții e-commerce realizate cu un card ING și 1 din 5 plăți la POS.
Pe platforma de internet banking a crescut numărul de înregistrări cu 64% față de anul precedent și cu 35% cel al tranzacțiilor.
Banca spune că investițiile în infrastructura IT au dus la o scădere a incidentelor în care serviciile sale electronice nu funcționează, după câteva episoade în care clienții nu și-au putut utiliza cardurile sau nu au putut să acceseze serviciile online. În decembrie 2018, ING raportează o disponibilitate de 100% pentru plățile cu cardul, 99,96% pentru platforma de Internet banking ING Business, iar impactul indisponibilității Home’Bank a afectat 0,07% dintre utilizatorii platformei.
Timpul de indisponibilitate total a fost de 0,9% anul trecut, iar banca are ca obiectiv să-l reducă spre 0%.
ING Group a raportat un rezultat anual brut de 7,62 miliarde euro, mai mare cu 4,5% comparativ cu anul trecut.