Banca Comercială Carpatica și Patria Bank fuzionează sub numele Patria Bank la data de 1 Mai 2017, urmare a finalizării tuturor procedurilor prevăzute de lege. Patria recomandă clienților să se scoată numerar suficient, să facă plățile necesare și să-și informeze partenerii de afaceri sau angajatorii privind schimbarea conturilor IBAN.
Procesul de fuziune se va derula între vineri, 28 aprilie, și marți, 2 mai, perioadă în care unele servicii oferite de către cele două bănci nu vor fi disponibile temporar, potrivit unui comunicat de presă. Clienții au fost notificați astăzi cu privire la data fuziunii, după ce vinerea trecută a primit undă verde de la Curtea de Apel București, care a aprobat fuziune, după o decizie contrară a Tribunalului București.
“Cele două bănci recomandă tuturor clienților să realizeze toate tranzacțiile și operațiunile necesare, prin internet banking sau la ghișeu, până în data de 28.04.2017 și, specific clienților Patria Bank, să se asigure că au intrat în posesia noului card, că au retras numerar suficient pentru a le servi nevoilor care pot apărea în perioada întreruperii temporare a funcționării cadurilor precum și că și-au informat angajatorul, în cazul persoanelor fizice, și partenerii, în cazul persoanelor juridice, asupra noilor conturi IBAN valabile de la data fuziunii”, se arată în comunicat.
CITEȘTE ȘI Curtea de Apel București a aprobat fuziunea dintre Banca Comercială Carpatica și Patria BankÎn cazul Băncii Comerciale Carpatica, programul de lucru cu publicul va fi redus vineri la intervalul 9-16, iar serviciul de internet banking va fi suspendat de vineri ora 15 până marți ora 8.
Clienții Patria Bank vor fi ceva mai afectați de fuziune. Astfel, programul de lucru va fi redus vineri până la ora 14. Cardurile actuale vor putea fi folosite până duminică seară, ora 23.30 și începând de marți dimineață vor putea folosi doar noile carduri. Serviciul de internet și mobile banking va fi suspendat începând cu vineri ora 11. De marți dimineață va fi disponibilă noua platformă de internet banking, pentru care clienții vor trebui să contacteze banca pentru datele de autentificare.
Totodată, vor intra în vigoare noile conturi IBAN, comunicate clienților, începând cu 1 mai, iar cele vechi vor fi închise.
Bancomatele nu vor fi afectate de procesul de integrare, dar orice schimbare în acest sens va fi anunțată pe site-ul dedicat fuziunii (www.fuziune.patriabank.ro).
Patria Bank a extins și programul departamentului de relații cu clienții, astfel: în perioada 25.04 – 15.05.2017 (de luni până vineri, în intervalul 8.30 – 20), inclusiv în zilele premergătoare fuziunii, în week-end și luni, 29.08-01.05.2017 (în intervalul 9 – 17) astfel încât clienții să poată intra în legătură cu banca pentru orice detalii suplimentare la numărul de telefon: 0800 410 310 (004 0372271403 – număr internațional) sau prin e-mail la info@patriabank.ro.
Clienții care nu intră în legătură directă cu un operator pot trimite un SMS la 1829 cu textul „FUZIUNE” și vor fi contactați de către bancă.
Noua bancă trebuia să preia, inițial, numele Banca Comercială Carpatica, însă, în cele din urmă a fost preferat numele Patria Bank. Banca va rămâne listată la Bursă, însă sub numele Patria Bank.
După fuziune, Patria Bank va fi prezentă în 73 de orașe prin 111 sucursale și va cumula peste 240.000 de clienți și active de 3,8 miliarde de lei.
Patria Bank este deținută de fondul de investiții Emerging Europe Accession Fund, administrat de Axxess Capital, și cu investitori principali precum Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare sau Fondul European de Investiții, parte a Grupului Băncii Europene pentru Investiții.
Patria a cumpărat Carpatica în primăvara anului trecut și deține 64% din acțiunile băncii controlate anterior de Ilie Carbulea.