BRD Groupe Société Générale a amânat ratele a aproximativ 2.400 de clienți persoane fizice în acest an, cele mai multe cereri fiind depuse de clienții care au beneficiat de moratoriu și anul trecut.
Numărul solicitărilor primite în această perioadă a fost de aproximativ 4.300. Dintre cererile aprobate, doar 9% s-au orientat către perioada maximă, de 9 luni. Aproximativ 80% dintre clienții cu solicitări aprobate în anul 2021 au recurs la soluția amânării și în anul 2020.
”Scăderea pronunțată a numărului solicitărilor de amânare, pe care am constatat-o în acest an, reprezintă un semnal pozitiv atât pentru bancă, cât și pentru economie în general. Ea arată că, în mare măsură, demersul de amânare organizată a plății ratelor a fost eficient, dar și că mai există anumite sectoare ale economiei care încă nu și-au revenit. În măsura în care vor avea nevoie, acestor clienți le vom propune, după expirarea perioadelor de moratoriu, soluții personalizate care să le permită să revină la un serviciu normal al datoriei”, a declarat Radu Topliceanu, Director General adjunct al BRD, coordonatorul activităților de retail banking.
CITEȘTE ȘI Enel raportează creșterea cu 50% a profitului operațional în România. Ce spune șeful grupului italian despre banii UE de redresare post-COVIDÎn anul 2020, BRD a amânat ratele a aproximativ 41.000 de clienți persoane fizice, atât prin intermediul OUG 37/2020, cât și în cadrul soluției proprii de amânare. Numărul creditelor amânate la plată a fost de aproximativ 46.000, având în vedere că unii clienți au solicitat amânarea mai multor credite. Aproximativ 62% dintre solicitările de amânare aprobate anul trecut au fost pentru 3 luni, 8% - pentru 6 luni, iar 17% s-au orientat către perioada maximă, de 9 luni de amânare.
Potrivit legislației pentru acest an, clienții pot beneficia de suspendarea ratelor pentru o perioadă totală de 9 luni, care include și eventualele rate amânate în 2020.
BRD este a treia bancă din România după dimensiune, cu active de 61,6 miliarde de lei. Grupul BRD a raportat o scădere a profitului net cu peste o treime anul trecut la 963 de milioane de lei, ca urmare a creșterii provizioanelor de risc pe fondul efectelor pandemiei COVID-19.