Prestatorii de servicii de plată sunt în stadiu avansat de implementare a noilor cerințe privind autentificarea strictă a clienților, impuse la nivel european de la începutul anului 2021, potrivit Băncii Naționale a României. Ar putea apărea însă probleme la tranzacțiile transfronaliere.
Clienții vor trebuie să se autentifice pentru accesarea contului și plata electronică cu cel puțin două elemente de identificare de la începutul anului, potrivit prevederilor noii directive de plăți, transpusă și în legislația internă.
Băncile și alți furnizori de servicii de plată vor fi obligați să solicite clienților câte două elemente ce țin de posesie, cum ar fi telefonul, cunoaștere, precum o parolă, respectiv inerență, cum ar fi datele biometrice (amprentă, recunoaștere facială).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Băncile mari din România deja au în funcțiune cel puțin o metodă de autentificare strictă, cel mai adesea formată din parolă/sms și token electronic/aplicație pe telefonul mobil pentru accesarea contului, respectiv autorizarea plăților.
“Banca Națională a României a monitorizat procesul de migrare către noile soluții de SCA la nivelul pieței naționale și, conform informațiilor furnizate de prestatorii de servicii de plată, a constatat că acestea se află într-un stadiu avansat, care va permite implementarea măsurilor de autentificare strictă a clienților până la termenul limită stabilit de Autoritatea Bancară Europeană”, arată BNR.
Banca centrală avertizează că există posibilitatea ca unele tranzacții transfrontaliere să fie respinse de prestatorii de servicii de plată din România în situația în care comercianții din alte țări ale Uniunii Europene nu au implementat autentificarea strictă a clienților.
Pandemia COVID-19 a adus o accelerare a plăților electronice, însă un sfert dintre români declară că nu fac plăți online de teama fraudelor, potrivit unui studiu recent.