Lloyd’s of London: Dezastrul din Baltimore ar putea duce la plata celor mai mari despăgubiri maritime din istorie

Lloyd’s of London: Dezastrul din Baltimore ar putea duce la plata celor mai mari despăgubiri maritime din istorie
Profit.ro
Profit.ro
scris 29 mar 2024

Prăbușirea unui pod major din Baltimore și efectele sale secundare ar putea avea ca rezultat cea mai mare plată de asigurări maritime de până acum, a declarat președintele gigantului asigurărilor Lloyd’s of London, transmite CNBC.

Analiștii au estimat că pierderile asigurate în urma dezastrului se vor ridica la o cifră de miliarde de o singură cifră, după ce o navă de marfă încărcată cu containere s-a izbit marți de podul Francis Scott Key, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
ULTIMA ORĂ Tarifele RCA rămân plafonate CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Tarifele RCA rămân plafonate

Șase persoane sunt presupuse moarte.

”Începem să desfășurăm resurse în așteptarea ca aceasta să fie o revendicare substanțială pentru industrie. Iar pentru piața Lloyd’s, va dura ceva timp pentru a fi rezolvată complexitatea situației”, a declarat Bruce Carnegie-Brown pentru emisiunea ”Squawk Box Europe” de la CNBC.

”Deci, [este] foarte devreme pentru a anunța un număr. În acest moment, nu anticipez că este în afara planificării noastre realiste pentru scenarii de dezastru. Se simte ca o pierdere foarte substanțială, potențial cea mai mare pierdere maritim asigurată vreodată, dar nu în afara parametrilor pe care îi plănificăm.”

Carnegie-Brown a adăugat că, în timp ce vor exista în mod clar revendicări pentru navă, marfă și pod, ”impacturile de ordinul doi” vor deveni ”substanțiale”.

”O mulțime de afaceri vor fi întrerupte, lanțurile de aprovizionare vor fi întrerupte atât de nave care sunt prinse în port, cât și, bineînțeles, de nave care încercau să obțină acces în port, care nu mai pot, și efectele de ordinul doi vor dura ceva timp pentru a se rezolva”, a spus el.

Baltimore este al 11-lea mare port din SUA și cel mai aglomerat din țară pentru importul și exportul de mașini și camionete.

Operatorii lanțului de aprovizionare se luptă pentru a minimiza impactul asupra comerțului.

În pofida atacurilor rusești, economia ucraineană a crescut CITEȘTE ȘI În pofida atacurilor rusești, economia ucraineană a crescut

Analiștii Morningstar DBRS au declarat într-o notă de miercuri că pierderile asigurate ar putea însemna între 2 și 4 miliarde de dolari, în funcție de perioada de timp în care portul este blocat. O astfel de cifră ar depăși cea mai mare sumă actuală, care a fost plătită din răsturnarea navei de croazieră Costa Concordia în 2012.

Este posibil să se declanșeze diferite polițe de asigurare pentru răspunderea maritimă și coca, proprietate, încărcătură și întrerupere a activității.

”În ciuda pierderilor considerabile asigurate, ne așteptăm ca acestea să rămână gestionabile pentru industria asigurărilor, deoarece vor implica un grup mare și diversificat de asigurători și reasigurători bine capitalizați”, a spus Morningstar.

Barclays pune potențialele daune de asigurare între 1 miliard și 3 miliarde dolari.

Portcontainerul sub pavilion Singapore a fost închiriat de gigantul danez Maersk și transporta marfa clienților săi, dar era operat de compania de nave charter Synergy Group.

Primele rapoarte sugerează că nava și-a pierdut sursa de energie înainte de a lovi podul.

Investigațiile vor fi efectuate de autorități atât din Singapore, cât și din SUA pentru a stabili răspunderea juridică, ca parte a unui proces complex care ar putea dura luni sau ani.

Maersk ar fi avut acoperire de răspundere în calitate de navlositor, mai degrabă decât în calitate de operator al navei, a declarat la CNBC David Osler, principal analist de transport și mărfuri la Lloyd’s List Intelligence, la începutul acestei săptămâni.

Impactul auto

Mai multe companii auto globale au declarat că evaluează impactul tragediei asupra operațiunilor lor și se așteaptă să fie nevoite să redirecționeze comerțul, prelungind, prin urmare, anumite perioade de livrare.

Astra Asigurări, în faliment, scoate la licitație acțiunile deținute la PAID Romania. Care va fi prețul de pornire CITEȘTE ȘI Astra Asigurări, în faliment, scoate la licitație acțiunile deținute la PAID Romania. Care va fi prețul de pornire

Mulți spun că nu se așteaptă la perturbări majore în prezent.

Analiștii Barclays au declarat într-o notă de miercuri că producătorii germani de automobile BMW, Mercedes și Volkswagen sunt cei mai expuși, deoarece importurile europene au reprezentat 40% până la 50% din vânzările din SUA în ultimii ani.

BMW a declarat pentru CNBC că incidentul nu va afecta aprovizionarea cu materiale pentru fabrica sa din SUA și că compania a fost în contact cu partenerul său logistic în ceea ce privește importurile.

Volkswagen a spus că operațiunile sale portuare sunt situate pe malul marin a, podului și nu vor fi afectate, dar a remarcat că s-ar putea confrunta cu întârzieri de transporturi.

Mercedes a remarcat că alte porturi de intrare, cum ar fi Brunswick, Georgia, ar ajuta la reducerea presiunilor de import.

”Deși vor exista întreruperi pe termen scurt în importurile și exporturile de mașini, sunt încrezător că Serviciul Vamal și Protecția Frontierei, porturile regionale și operatorii de terminale vor lucra îndeaproape cu industria auto pentru a identifica alternativele optime de transport maritim până când Portul Baltimore va relua operațiunile navelor ”, a declarat Mitch Merriam, vicepreședinte pentru frontiere și securitate maritimă la K2 Security Screening.

”Portul Baltimore va avea de suferit pe termen scurt, dar sunt deja în curs de desfășurare planuri pentru a devia și a acomoda traficul suplimentar în alte porturi de pe coasta de est, inclusiv Philadelphia, Norfolk, Savannah și Charleston. Toate se pot ocupa de mașini și camioane ușoare.”

Portul Baltimore se ocupă de o gamă largă de mărfuri, inclusiv zahăr și gips, și este folosit de comercianți cu amănuntul precum Home Depot, Ikea și Amazon.

viewscnt
Afla mai multe despre
lloyd’s of london
baltimore
despăgubiri