Firma de evaluare și strategie Brand Finance a publicat topul celor mai valoroase branduri globale din industria asigurărilor, fiind evaluate peste 4.000 de branduri.
Beneficiind de o piață în China mult mai dinamică decât cele din Europa și SUA, Ping An a depășit Allianz, devenind cel mai valoros brand de asigurări al lumii, cu o valoare de 16,3 miliarde dolari.
În Top 10 se mai găsesc alte două branduri chinezești: China Life și AIA (Hong Kong).
Allianz a pierdut 7% din valoare față de anul trecut, compania fiind slabită de creșterea daunelor și de performanțe mai slabe în investiții, datorate în principal dobânzilor scăzute, dar beneficiind, pe de altă parte de creșterea produselor de pensii pentru o populație mai îmbătrânită în Europa.
Valoarea brandului celui mai mare asigurator american, MetLife, a scăzut cu 12%, coborând de pe locul 4 pe locul 9. MetLife trece printr-un proces de rebranding, renunțând după 30 de ani la personajul Snoopy.
Brandul cu cea mai mare creștere în valoare este Chubb, ca urmare a mega-fuziunii Chubb- Ac, iar brandul cu cea mai mare scădere este NN Group, care a pierdut aproape 50% din valoare.
Cum arată clasamentul primelor 10 branduri:
1. Ping An
2. Allianz
3. China Lifw
4. AIA
5. AXA
6. Nissay
7. Zurich
8. LIC
9. MetLife
10. Allstate
Mai multe detalii privind cele mai mari branduri de asigurări ale lumii pot fi accesate în raportul Brand Finance Insurance 2017.