Acțiunile Renault, în scădere abruptă, după ce proprietarul Dacia a anunțat problemele de logistică și creșterea stocurilor, la prezentarea bilanțului pe trimestrul 1

Acțiunile Renault, în scădere abruptă, după ce proprietarul Dacia a anunțat problemele de logistică și creșterea stocurilor, la prezentarea bilanțului pe trimestrul 1
scris 20 apr 2023

Investitorii au fost nemulțumiți de informațiile transmise de Renault Group, în prezentarea rezultatelor financiare din primul trimestru din 2023, rezultate care au marcat o creștere a veniturilor companiei cu 30% față de anul anterior. Din cauza informațiilor privind creșterea stocurilor, cauzate de dificultățile de logistică, acțiunile au început să scadă rapid în primele ore ale zile.

Acțiunile Renault au scăzut cu peste 7,5%, la un minim de 33,72 euro, în ziua prezentării cifrelor privind vânzările și veniturile pe trimestrul I al anului 2023, principala îngrijorare a analiștilor prezenți în conferința organizată de CFO-ul Thierry Pieton fiind legate de creșterea susținută a stocurilor de vehicule, la 580.000 de unități, în pofida creșterii vânzărilor companiei cu 14%,

Urmărește-ne și pe Google News
 Credit Suisse: Modelul politic elvețian este sub presiune. Parlament consternat. \ CITEȘTE ȘI Credit Suisse: Modelul politic elvețian este sub presiune. Parlament consternat. "Nu o facem pentru distracție. Chiar nu știam ce altceva să facem"
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Cauza invocată de companie sunt dificultățile logistice din piață, care au condus la un volum al stocurilor proprii de 273.000 de vehicule, la care se adaugă alte 307.000 de vehicule în rețeaua independentă (dealeri). Thierry Pieton a explicat că se înrgistrează în continuare o listă de comenzi record, care asigură vânzări pentru 3,5 luni, astfel că stocurile sunt proporționale cu comenzile, însă a dezvăluit, la solicitarea analiștilor, faptul că 50.000 de vehicule sunt mașini incomplete, care urmează să fie echipate cu componente care nu au fost disponibile la momentul fabricației lor. „A fost o decizie inteligentă, luată începând cu jumătatea a doua a anului 2022, care ne-a ajutat să continuăm producția în loc să o oprim”, a explicat Pieton.

O altă temă de întrebări ale analiștilor a fost cea referitoare la vânzările de vehicule electrice și la evoluția proiectului Ampere. Directorul financiar al grupului e explicat că, după Megane E-Tech, urmează șase automobile electrice care vor fi lansate în următorii trei ani, un număr mic dacă ne raportăm la planurile concurenței. De asemenea, un semn de întrebare a fost legat de modelul Megane electric, care anunța 49.000 de comenzi la finalul lui 2022, iar acum, la finalul primului trimestru, numărul de comenzi comunicate a fost de 54.000  de unități, informație care a generat întrebări privind numărul mic de comenzi pentru acest model. Thierry Pieton a spus că diferența de circa 5.000 de unități comandate, un număr considerat prea mic pentru un trimestru întreg, ar fi cauzată de faptul că datele din 2022 ar fi fost corespunzătoare lunii februarie. „Numărul de comenzi din trimestrul 1 a fost mult mai mare de 5.000”, a spus Pieton, fără să detalieze.

Președinte ANAF: Este o legendă care spune că, vezi Doamne, dacă ai bani pe carduri emise de Revolut nu poți să fii urmărit de ANAF CITEȘTE ȘI Președinte ANAF: Este o legendă care spune că, vezi Doamne, dacă ai bani pe carduri emise de Revolut nu poți să fii urmărit de ANAF

Thierry Pieton a mai răspuns întrebărilor pe această temă explicând că ținta companiei este să ajungă la o listă de comenzi de două luni, iar perspectivele nu evidențiază o îmbunătățire peste această valoare, în viitor. „Punctul nostru de echilibru este de două luni de stocuri, două luni de comenzi. Dacă putem obține o disponibilitate de logistică și de componente, asta este ce ne dorim. Vrem să livrăm comenzile, pentru a face clienții fericiți iar noi să încasăm banii” a mai spus directorul financiar al Renault.

De asemenea, nici un număr clar al vânzărilor de electrice pentru acest an nu a fost avansat de cel care conduce finanțele Renault. „Nu există o presiune privind numărul de mașini electrice, din punctul de vedere al țintelor de emisii, nu sunt doar vehiculele EV, ci și hibridele”, a explicat Pieton, care a mai spus că ponderea vehiculelor electrice în vânzările companiei va rămâne aproximativ similară în 2023, comparativ cu 2022.

În acest moment, Dacia Spring este cel mai vândut vehicul complet electric al Renault Group, cu aproximativ 14.000 de unități vândute în primul trimestrul al acestui an, însă modelul nu este un produs direct al diviziei de vehicule electrice, ci este fabricat de partenerii de la Dongfeng, în China. Renault Megane E-Tech, electric, s-a vândut în primele trei luni în 11.000 de exemplare, în timp ce ZOE a scăzut la numai 5.400 de unități, mai puțin de jumătate față de volumul din 2022. Pe segmentul de vehicule comerciale, Kangoo ZE a înregistrat numai 1.600 de unități vândute.

Renault Group, creștere a cifrei de afaceri în primul trimestru, ajutată de creșterea prețurilor și a vânzărilor. Apar însă probleme logistice CITEȘTE ȘI Renault Group, creștere a cifrei de afaceri în primul trimestru, ajutată de creșterea prețurilor și a vânzărilor. Apar însă probleme logistice

Ponderea vehiculelor electrice ale Renault este de 8% pe segmentul de autoturisme și de 3 procente pe LCV-uri, respectiv o medie de 7,3% din totalul vânzărilor grupului.

Renault Group a anunțat o cifră de afaceri de 11,5 miliarde de euro, pe trimestrul 1, în creștere cu 29,9 % față de perioada similară din 2022. Creșterea a fost susținută de vânzările în creștere, majorarea prețurilor automobilelor, mixul de produse, cu accent pe modelele cu valoare adăugată mare, dar și creșterea livrărilor către parteneri. Vânzările grupului au crescut cu 14%, la 535.000 de vehicule.

viewscnt
Afla mai multe despre
actiuni renault
venituri renault
probleme logistica
vanzari dacia