În primele șase luni ale anului, MedLife a înregistrat o cifră de afaceri consolidată pro-formă în valoare de 865 milioane lei, în creștere cu 28% față de primul semestru din 2021.
Profitul net al Grupului a scăzut cu 36,2% în primul semestru la 45,6 milioane lei, în timp ce veniturile operaționale au urcat cu 27,2%, la 864,6 milioane lei, față de aceeași perioadă a anului trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Rezultatul net înregistrat în 2022 a scăzut cu 25.904.389 lei, comparativ cu 2021, de la un profit de 71.551.356 lei în 2021 la un profit de 45.646.967 lei în 2022. Scăderea reprezintă translatarea scăderii profitului operațional în rezultatul net. Luând în calcul situațiile pro-forma, vânzările pentru perioada de 6 luni încheiată la 30 iunie 2022 însumează 865.135.095 lei, iar EBITDA ajustataă 144.967.751 lei”, arată compania.
Potrivit reprezentanților companiei, cifra de afaceri pro-forma raportată nu include trei achiziții importante: Spitalul Muntenia, Grupului Medici’s și SWEAT Concept, acestea fiind în curs de aprobare a Consiliului Concurenței sau în curs de finalizare.
Evoluția financiară a grupului reflectă investițiile realizate în această perioadă – consolidarea rețelei MedLife la nivel național prin deschiderea și achiziția de noi clinici și centre medicale de excelență în orașe cheie din țară, pentru a îmbunătăți accesul la servicii medicale de calitate, și pentru a contribui la un stil de viață mai sănătos al pacienților prin soluții complexe.
CITEȘTE ȘI Carlsberg va tăia sau chiar opri producția de bere în Polonia în contextul lipsei de dioxid de carbon. Temeri că problemele s-ar putea extinde și în alte țăriAstfel, MedLife și-a dezvoltat infrastructura medicală prin semnarea a 12 achiziții strategice menite să consolideze serviciile oferite la nivel național prin intermediul celor două rețele ale grupului: MedLife și Sfânta Maria. Pe lângă consolidarea poziției de lider la nivel național, grupul a urmărit dezvoltarea unor linii de business care să răspundă nevoilor pacienților cu soluții specifice, de nișă, cum sunt diagnosticul și tratamentul cancerelor, prin achiziția Neolife sau a grupului OncoCard Brașov, a afecțiunilor oftalmologice, prin achiziția Opticristal, dar și integrarea serviciilor de wellness, prin preluarea pachetului majoritar al sălilor de fitness Sweat Concept.
MedLife a continuat și proiectele de dezvoltare organică prin noi inaugurări de centre medicale la nivel național, precum deschiderea a două clinici de medicină dentară la Craiova și Ploiești sub brandul DENT ESTET, deschiderea unei Hyperclinici noi la Târgu Mureș, dar și lansarea unor centre de nișă la Arad, Târgoviște și Craiova.
În ceea ce privește performanța liniilor de business, grupul a înregistrat cele mai mari creșteri pentru divizia de clinici, cu 48,6% față de anul trecut, respectiv spitale – cu 14,4% în comparație cu perioada similară din 2021. Această evoluție reflectă cererea care se menține ridicată pentru serviciile în regim de ambulatoriu în rețeaua de clinici și care reprezintă motorul de dezvoltare pentru celelalte divizii de business: spitale, laboratoare și abonamente medicale.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Președintele Asociației Energia Inteligentă: Ne-am jucat cu cuvintele compensare și plafonare, acum ne jucăm cu cuvântul reglementare. Superficialitatea asta de a discuta niște probleme extrem de grave n-are cum să ducă la nimic altceva decÎn același timp, divizia de stomatologie a avut o creștere mai temperată, urmare a investițiilor realizate în această perioadă în noi achiziții și inaugurări de noi clinici dentare.
Ca obiective pentru perioada următoare, reprezentanții MedLife au în vedere o strategie de dezvoltare atent aliniată atât la contextul macro-economic la nivel național, cât și la nivel regional.
„Războiul din Ucraina a accentuat volatilitatea economiei regionale, implicit dinamica economică la nivel național, astfel că vedem o dezvoltare aliniată la contextul pieței pentru a doua jumătate a anului. În acest sens, vom fi atenți la proiecțiile macroeconomice și ne vom continua planurile de achiziții și investiții în mod echilibrat. Nevoile pacienților noștri vor guverna în continuare deciziile noastre de business, astfel că în lunile următoare ne vom concentra pe obiectivele setate încă de la începutul acestui an - investițiile pentru finalizarea celei de-a doua etape a proiectului MedLife Medical Park, pentru caresperăm să anunțăm către investitori un open days în noiembrie, dar și a altor proiecte legate de extinderea rețelei de spitale în țară pentru consolidarea serviciilor la nivel național. În plus, ne vom concentra să consolidăm și serviciile de prevenție. Credem cu tarie că, alături de consultațiile periodice sau analizele medicale, mișcarea și sportul sunt deopotrivă comportamente de prevenție care pot îmbunătăți sănătatea pacienților, fapt care s-a dovedit încă o dată real în pandemie, pe baza studiilor efectuate pe pacienții aflați în recuperare post-COVID. De aceea, vedem necesară integrarea acestor servicii în abonamentele medicale cu menținerea acelorași facilități fiscale oferite salariaților. Dincolo de faptul că această abordare holistică ar putea impacta starea de sănătate și stilul de viață ale pacienților, acest lucru ar putea contribui major și la degrevarea Fondului Național de Sănătate”, a declarat Mihai Marcu, Președinte & CEO MedLife Group.
MedLife este un operator privat de sănătate, cu clinici în mai multe orașe din România. Compania este listată la Bursa de Valori București.