La 20 de ani de la lansare, piața serviciilor medicale private a depășit 1 milion de abonamente de sănătate, cu o valoare de 50 milioane euro, nivel cu potențial de dublare până în 2020, în condițiile în care numărul angajaților din România este creștere și se dezvoltă și alte orașe, a declarat directorul general al Regina Maria, Fady Chreih.
”În 2020, piața se poate dubla, la 2 milioane de abonamente, pentru că sunt tot mai mulți angajați în România și vin din urmă orașe unde rata șomajului era până acum 2-3-4%. Spre exemplu, în Brașov, toate companiile oferă abonamente medicale clienților lui. (...) Anul acesta am ieșit din zona de criză și deja simțim la nivel de buget pentru anul viitor că angajatorii au bugete mai mari alocate pentru această zonă și vor să ofere mai multe servicii pentru angajații lor”, arată Chreih.
În urmă cu 20 de ani, abonamentul era considerat un produs exclusivist, de care beneficiau mai mult expații, dar a ajuns în prezent să fie cel mai dorit beneficiu de către angajați în pachetul de angajare.
”Abonamentul de sănătate s-a transformat în cel mai cerut și mai apreciat beneficiu pe care o companie îl poate oferi angajatului, în afara salariului. (...) Pănă acum 2 ani de băteam cu tichetele de masă, care sunt mai importante, dar zona de abonamente medicale este cea mai apreciată de angajații din România. Cererea mare pentru pachetele medicale a însemnat, ca profit reinvestit, și un număr mai mare de clinici private la nivel național, care au acoperit nevoile pacienților acolo unde statul a rămas descoperit”, spune șeful Rețelei de sănătate REGINA MARIA.
În prezent, portofoliul REGINA MARIA numără peste 365.000 de abonamente de sănătate, ceea ce reprezintă aproximativ 40% din business.
”Tot mai multe companii sunt interesate de sănătatea angajaților, pentru că presiunea pe forța de muncă revine la nivelul anului 2006- 2007, sunt interesați să-și țină angajații motivați și sănătoși, iar abonamentele medicale joacă un dublu rol: în zona de industrie se urmărește ca personalul să fie sănătos, să fie la serviciu, iar în zona de white collars, de servicii, să ai angajați motivați, loiali”, mai spune Chreih.
Companiile plătesc între 5 și 55 de euro pentru abonamentul unui angajat, iar compania spune că deținătorii acestora accesează de 2,5 ori mai mult serviciile medicale decât o fac pacienții neabonați, care merg la medic punctual, la nevoie.
Potrivit directorului general al Regina Maria, piața de abonamente pentru persoane fizice are un potențial ridicat de dezvoltare.
”Anul trecut am lansat abonamentele pentru retail, datrită cererilor ăe care le-am primit în principa, pe site. Nu vindem proactiv, dar am ajuns deja la 10.000 de abonamente retail, preponderent în București. Ne uităm la zona asta pentru că are potențial”, spune Fady Chreih.
Prețurile la abonamentele de retail pornesc de la 39 lei și pot ajunge la 299 lei, din care sunt accesate cele mai scumpe.
În ceea ce privește evoluția asigurărilor private de sănătate, șeful Regina Maria spune că asigurarea de sănătate funcționează ca un instrument financiar pe care pacientul îl poate activa la nevoie, în cazuri medicale grave, care necesită chirurgie și spitalizare.
”Abonamentul de sănătate și asigurarea medicală intervin în toate cele trei paliere care stau la baza sistemului medical: educație continuă și profilaxie, evaluarea și rezolvarea unor situații de gravitate mică și medie, respectiv soluționarea problemelor grave de sănătate. Cele două produse pot coexista perfect, astfel încât să vină în sprijinul pacienților și să le ofere acestora beneficii majore pentru sănătate. Prin urmare, ne dorim ca legislația din România să permită același regim fiscal, atât pentru abonamente, cât și pentru asigurări. Pacienții ar avea acces la un pachet medical ”onest”, în condițiile în care, în prezent, în România, 70% dintre asigurările vândute sunt, de fapt, abonamente mascate”, explică Fady Chreih.