Pe o piață farmaceutică locală caracterizată de o competiție acerbă, Biofarm, unul dintre primii producători de medicamente din România, se menține în topul celor mai mari jucători, având obiective ambițioase în perioada următoare.
Într-o țară precum România, unde mai bine de jumătate dintre companii nu supraviețuiesc mai mult de 5 ani, Biofarm este una dintre puținele companii care se poate mândri cu o activitate neîntreruptă timp de 100 de ani. Înființată în anul 1921, în urma fuzionării mai multor întreprinderi mici producătoare de medicamente, Biofarm este în prezent unul dintre cei mai importanți jucători de pe piață și unul dintre cei mai longevivi producători din categoria Consumer Healthcare (CHC).
Categoria CHC este estimată la o valoare de peste 5.4 miliarde lei și la peste 250 de milioane de unități. Pe aceasta categorie concurează peste 250 de companii cu peste 2.500 de branduri, iar segmentul OTC are cea mai mare contribuție de 57% în valoare și 68% în unități. După primele zece luni ale acestui an, Biofarm ocupă locul doi din punct de vedere volumic, iar obiectivul companiei este să devină lider în termeni de volum și să se situeze în top 3 din punct de vedere valoric.
Ultimii patru ani ai Biofarm au fost marcați de dezvoltare pe toate planurile. Biofarm a înregistrat în perioada 2017 – 2020 o creștere a cifrei de afaceri de la 170 milioane lei la 216 milioane lei, iar profitul a crescut de la 36 milioane lei la 54 milioane lei.
Modul în care Biofarm performează și rezultatele obținute până acum, se datorează unei echipe formate din cei mai buni cercetători și specialiști. În viitor ne-am propus să ne dublăm cifra de afaceri și să ne extindem portofoliul și să acoperim noi teritorii cu produsele noastre, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.
Anul 2021 a fost, de asemenea, un an prosper pentru Biofarm. În primele nouă luni ale anului compania a înregistrat afaceri de 179 milioane lei și un profit de 54,8 milioane lei. În plus, anul acesta a fost marcat de inaugurarea noii unități de producție din București. Cu o suprafață de peste 10.000 de metri pătrați, noua fabrică dispune de echipamente și instalații de ultimă generație și de softuri de automatizare care ajută la optimizarea producției și a fluxurilor logistice, producând anual peste 30 de milioane de unități comerciale de comprimate și capsule și peste 10 milioane de produse în formă lichidă.
În prezent, Biofarm este cel mai important producător român de capsule gelatinoase moi, între primii trei producători români de soluții și suspensii pentru administrare orală și unul dintre cei mai mari fabricanți de comprimate și drajeuri din România. Dezvoltarea Biofarm nu se oprește aici. Compania este deja prezentă în 12 țări, însă are în plan extinderea pe mai mulțe piețe. În anii următori se are în vedere dezvoltarea relațiilor cu parteneri strategici din Europa, Asia de Sud-Est, Orientul Mijlociu și Africa.
Este de necontestat faptul că Biofarm este o companie cu viziune. Investițiile în dezvoltarea companiei contribuie în continuare la poziționarea acesteia drept un jucător de seamă în piața locală a industriei farmaceutice.