Vânzările retail ale grupului ungar MOL în România, incluzând carburanți, GPL și lubrifianți, au crescut în primul trimestru cu 20% față de intervalul similar al anului anterior, de la 121.000 de tone la 145.000 de tone, susținute de extinderea rețelei de benzinării, a anunțat vineri grupul petrolier.
"În primele trei luni ale acestui an, vânzările de motorină au avansat cu 20%, la 104.000 tone, în timp ce vânzările de benzină au urcat cu 16%, la 36.000 tone", se arată într-un comunicat al companiei.
MOL avea în România, la finele lunii martie, 206 de stații, ca urmare a extinderii prin achiziția finalizată anul trecut, cât și a investițiilor noi.
Grupul petrolier și-a mărit rețeaua anul trecut până la aproape 200 de unități, după ce a achiziționat lanțul de 42 de benzinării Agip din România în februarie.
CITEȘTE ȘI Mister: Petrolierul plecat din Iran cu destinația Constanța nu a reușit nici după 80 de zile să livreze încărcăturaÎn total, MOL a cumpărat de la compania petrolieră italiană Eni 208 benzinării din România, Cehia și Slovacia, arată news.ro.
După finalizarea achiziției ENI România, Grupul MOL a depășit ținta de cotă de piață asumată pentru anul 2015, de 15% din piața retail a carburanților.
Grupul ungar și-a propus ca țintă să intre între primii trei distribuitori de carburanți pe fiecare piață pe care activează, inclusiv în România, în următorii trei ani. În România, primii trei distribuitori de carburanți sunt, în ordine, OMV Petrom, Rompetrol și Lukoil.
Vânzările MOL de carburanți, GPL și lubrifianți de pe piața românească au crescut anul trecut cu 17% comparativ cu anul precedent, până la 586.000 de tone, în special ca urmare a extinderii rețelei de benzinării.
CITEȘTE ȘI Guvernul vrea să interzică înstrăinarea rețelelor publice de distribuție de gaze de către concesionariÎn primul trimestru al acestui an, grupul a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 10%, la 889.000 de tone. În piețele din Europa Centrală și de Est unde grupul este prezent, cererea de carburanți a avansat în medie cu 2%, având un efect favorabil asupra operațiunilor segmentului Downstream.
Grupul MOL, cu sediul central la Budapesta, Ungaria, are operațiuni în peste 30 de țări și aproximativ 26.000 de angajați la nivel global. MOL controlează patru rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croația.
Compania are, de asemenea, o rețea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală și de Sud-Est, în 12 țări, din care peste 200 în România.