Operatorul de stat al terminalului petrolier din Portul Constanța, Oil Terminal, a terminat primele trei trimestre ale acestui an cu un profit net de 28,6 milioane lei, cu 51% peste cel aferent perioadei similare din 2021 (18,9 milioane lei).
Cifra de afaceri netă a operatorului s-a majorat cu 33,3%, la 214 milioane lei.
Cantitățile încărcate, descărcate și depozitate de Oil Terminal au crescut cu 32,2%, la peste 6,7 milioane de tone, cele de țiței, majorându-se cu 20%, iar cele de motorină cu 72,3%. Veniturile aferente manipulării motorinei au crescut cel mai mult, de la 68,8 la 107,7 milioane lei.
România importă aproximativ o treime din motorina necesară acoperirii consumului intern. Pe lângă aceasta, Ucraina importă o parte din carburanți, în special diesel, prin România.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Coaliția a ajuns la un acord privind prețurile la energie. Vine reglementarea. Preț maxim de vânzare angro a electricității de producători către furnizori și operatorii de distribuție de 450 lei/MWh - CONFIRMAREPrincipalii clienți au rămas traderul elvețian Litasco al grupului rus Lukoil, OMV Petrom și Oscar Downstream, în această ordine, cu valori facturate fiecare de peste 41 milioane lei.
Precedenta majorare a tarifelor reglementate practicate de Oil Terminal datează din octombrie 2020, fiind la acel moment de circa 12%. Majorarea de atunci s-a numărat printre factorii creșterii cu peste 55% anul trecut a profitului net al companiei, la 5,75 milioane lei, în condițiile unei creșteri cu 10,8% a cifrei de afaceri, la 212,32 milioane lei. Aceasta s-a datorat și opririi din 2021, pentru câteva luni, a producției la rafinăria Petromidia a Rompetrol Rafinare, din cauza unui incendiu, ceea ce a dus la creșterea importurilor de produse petroliere.
Oil Terminal este controlat de stat prin Ministerul Energiei, cu aproape 60% din acțiuni.