Compania de stat Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, până nu demult cu cea mai avantajoasă ofertă de furnizare pentru gospodăriile populației, ajunsă la finalul anului trecut la o pondere de peste 25% din total a vânzărilor de energie cu amănuntul către clienți finali și care de-abia a început să emită facturile aferente consumului lunii noiembrie 2022, își reînnoiește contractul de externalizare a activității de trimitere de facturi de consum prin poștă și e-mail clienților casnici.
Astfel, Hidroelectrica va cumpăra ″servicii de printare, împlicuire și distribuție poștală a facturilor și documentelor anexate/notificărilor/preavizelor de deconectare″ pe 12 luni.
Data limită de trimitere a ofertelor la procedura de achiziție este 24 mai, contractul urmând să fie atribuit până la finalul lunii iunie. Acesta are o valoare estimată de circa 1,19 milioane lei plus TVA.
″Având în vedere volumele lunare, considerăm că pe parcursul anului 2023 nu vom depăși un volum mediu lunar de aproximativ 49.166 de plicuri, rezultând un total de 590.000 de plicuri pentru 12 luni, la care se adaugă și un pachet de servicii profesionale de generare documente, introducere și validare date″, se arată în documentația de atribuire.
În aprilie anul trecut, Hidroelectrica a încheiat un contract pe un an de ″servicii de generare, tipărire, împlicuire și distribuție poștală sau electronică a facturilor″, în valoare de circa 890.000 lei plus TVA, cu firma de management al relației cu clienții și transformare digital Easy Print Services, controlată și condusă de Laurențiu Neagu.
Recent, Hidroelectrica a reluat și licitația de extindere a serviciilor digitale asigurate de portalul său dedicat activității de furnizare.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE FOTO Șeicul Ahmed Bin Saif Al Nahyan deschide un hotel în România, lângă aeroportul OtopeniLa finalul lunii noiembrie a anului trecut, compania de stat ajunsese la o cotă de aproape 8% din piața românească a furnizării de electricitate, potrivit datelor ANRE, ocupând locul 5 în topul furnizorilor.
″În 2022, grupul a început implementarea unui nou sistem de facturare, aspect care, împreună cu modificările frecvente ale reglementărilor cu privire la prețurile de furnizare către consumatori finali și creșterea semnificativă a numărului de clienți din segmentul de furnizare, a condus la o întârziere semnificativă în procesul de facturare și la un sold semnificativ al veniturilor nefacturate la 31 decembrie 2022″, se menționează în situațiile financiare ale Hidroelectrica pe anul trecut.