Enel, cea mai mare companie de utilități din Europa, prezentă și pe piața din România, pariază pe tehnologie și mută sute de angajați și manageri către noua divizie Enel X, axată pe domenii ca mașinile electrice sau casele inteligente.
“Suntem echivalentul Google în domeniul energiei. Modelele de afaceri sunt identice”, spune Francesco Venturini, CEO-ul Enel X, într-un interviu pentru Bloomberg.
Birourile Enel X se află în apropiere de Roma, separat de sediul central al companiei italiene, pentru a oferi angajaților un mediu mai creativ, cu jocuri de societate și pereți pe care se poate scrie.
Orientarea Enel către tehnologie reflectă o perioadă de transformări profunde pentru companiile de utilități, în contextul competiției mai mari și scăderii profitabilității pe segmentele tradiționale.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV O parte din creditorii Oltchim s-au opus tranzacției cu Chimcomplex. Statul se teme de verdictul Comisiei EuropeneEnel a fost printre companiile care au investit în energie regenerabilă, dar, pe măsură ce stimulentele pentru acest segment s-au redus, grupul italian s-a reorientat.
Enel X se concentrează pe 4 segmente majore: mobilitate electrică, servicii de consultanță pentru afaceri, servicii de rețea și bandă largă și soluții pentru domeniul rezidențial și case inteligente.
“Tehnologia este gata și devine tot mai bună, chiar pe măsură ce vorbim. Ca furnizor de utilități prezent la nivel mondial, rolul nostru este să asigurăm infrastructura necesară mașinilor electrice”, a declarat Francesco Starace, CEO-ul Enel, la Forumul Economic Mondial de la Davos, citat de presa italiană.
În noiembrie 2017, compania Enel Energie și aeroportul Traian Vuia din Timișoara au inaugurat prima stație rapidă de încărcare pentru vehicule electrice aflată într-un aeroport din România. Până în vara acestui an, stația poate fi folosită gratuit.
CITEȘTE ȘI România, în fața Curții de Justiție a UE pentru că nu a implementat normele referitoare la instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativiPe lângă stațiile de încărcare, Enel testează, alături de producătorul auto Nissan, tehnologia V2G, care oferă posibilitatea ca proprietarii de mașini electrice să returneze energia electrică către rețea.
Mai exact, prin tehnologie V2G (vehicle to grid), mașinile electrice sunt conectate la rețeaua de electricitate, ceea ce le permie să redistribuie energia pe care nu o folosesc, proprietarii fiind remunerați pentru acest lucru.
“Mașinile electrice sunt viitorul și vor deveni și o potențială sursă de venit pentru proprietari”, susține CEO-ul Enel.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV NIS Petrol, companie deținută de Gazprom, a găsit acumulări de hidrocarburi după teste la prima sa sondă din RomâniaPe segmentul rezidențial, Enel X oferă soluții pentru creșterea eficienței energetice și case inteligente, care pot optimiza singure consumul de electricitate.
În acest context, Enel mizează și pe instalarea de contoare inteligente, pentru a profita de revoluția conectării online a aparatelor electrocasnice, precum frigiderele sau mașinile de spălat rufe.
Anul trecut, E-Distribuție, compania de distribuție de energie electrică a Enel din România și-a propus să instaleze peste 150.000 de contoare inteligente în regiunile în care activează în România – Muntenia Sud, Dobrogea și Banat, ca urmare a aprobării de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a celui de-al treilea proiect pilot de instalare a contoarelor inteligente. Proiectul de anul trecut, precum și cele anterioare în baza cărora au fost instalate alte 140.000 de contoare inteligente, sunt parte a strategiei Enel pe termen mediu de a instala astfel de contoare pentru întreaga bază de 2.8 milioane de clienți din România.