CEZ Vânzare și-a extins activitatea și în alte zone decât în cele în care compania cehă deține și rețeaua de distribuție (Oltenia), semnând mai multe contracte de furnizare de energie electrică în regim concurențial cu persoane fizice și juridice din Iași și Banat.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
În prezent, aproximativ 2% din totalul de 1,3 milioane de clienți ai CEZ Vânzare au optat pentru un regim concurențial, restul fiind alimentați în regim reglementat, a declarat pentru Profit.ro, Cornelia Szabo, președinte al Directoratului CEZ Vânzare.
La nivel național, media este mai ridicată, de aproximativ 10%. “Contează profilul clienților. În București și Ilfov, de exemplu, populația are un alt acces la informație. Clienții noștri provin în proporție de 70% din mediul rural”, explică Cornelia Szabo diferența dintre procentul înregistrat de CEZ și cel mediu la nivel național.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Enel închiriază în București un nou sediu de birouri. Țintă - clădirea Day Tower de lângă Tribunalul București - surse“Anul trecut am reușit să semnăm contracte de furnizare de energie electrică în regim concurențial cu 1.000 de persoane juridice și cu peste 10.000 de persoane fizice. În acest an ne propunem semnarea altor 1.000 de contracte cu persoane juridice și a peste 20.000 cu persoane fizice”, afirmă Cornelia Szabo.
Potrivit președintelui Directoratului CEZ Vânzare, în urma liberalizării pieței, aproximativ 1% din clienții companiei au preferat să semneze contracte cu alți furnizori de pe piața liberă.
Iarna trecută, prețul energiei de pe piața pentru ziua următoare (PZU) a crescut și la peste 600 de lei/MWh, ceea ce a generat mai multe falimente în rândul micilor furnizori.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV O parte din creditorii Oltchim s-au opus tranzacției cu Chimcomplex. Statul se teme de verdictul Comisiei Europene“Interesant este că unii clienți care au plecat de la noi încep să revină. În urma semnării contractelor pe piața concurențială, aceștia au descoperit că, pe lângă prețul negociat, mai apar și costuri sau clauze «ascunse». În urma evoluției prețului energiei de pe OPCOM, o parte dintre jucătorii mici au ieșit din piață”, susține Szabo.
În opinia oficialului CEZ Vânzare, consumatorii încep treptat să nu mai acorde importanță numai prețului, ci și serviciilor conexe furnizate de furnizor. În acest sens, CEZ Vânzare intenționează să furnizeze clienților săi casnici un serviciu de verificare și mentenanță a instalațiilor electrice interioare.