Satisfacerea unei nevoi importante pentru grupul germanului Dieter Schwarz s-a transformat aproape imediat într-o afacere profitabilă, cu o cifră de afaceri de 1,9 miliarde de euro și o creștere rapidă.
Vânzarea pâinii, untului și a altor bunuri de bază la prețuri mici a făcut din Dieter Schwarz unul dintre cei mai bogați bărbați din Europa, este relatat într-un articol din presa străină denumit "Comoară ascunsă găsită accidental de Lidl".
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acum, fondatorul în vârstă de 84 de ani al lanțului de magazine Lidl, care are o avere personală de 40 de miliarde de euro, se dezvoltă într-un domeniu cu totul diferit: serviciile de date.
Începând cu un sistem construit pentru uz intern în 2021, proprietarul Lidl, Schwarz Group, care deține și Kaufland, oferă acum servicii de cloud computing și securitate cibernetică clienților corporativi.
Unitatea IT, Schwarz Digits - care a devenit o divizie de sine stătătoare în 2023 - are printre clienți cel mai mare grup de software din Germania, SAP, cea mai de succes echipă de fotbal a țării, Bayern Munchen, și portul Hamburg.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Consiliul Concurenței - îngrijorări față de tranzacția prin care Mega Image vrea să preia magazinele ProfiAnul trecut, unitatea a avut venituri anuale de 1,9 miliarde de euro și 7.500 de angajați.
„Nu am început cu un motiv comercial în minte, ci am vrut doar să ne răspundem propriilor nevoi”, a declarat Christian Müller, co-CEO al Schwarz Digits, pentru Financial Times într-un interviu rar. „Suntem pe o cale de creștere foarte rapidă”.
Un element important al serviciului pe care îl oferă este că toate datele clienților sunt procesate și stocate exclusiv în Germania și Austria, care au legi stricte privind confidențialitatea și protecția datelor.
Când Schwarz Group, o companie necotată, cu vânzări anuale de 167,2 miliarde de euro, a căutat pentru prima dată noi opțiuni pentru stocarea datelor, „nu a vrut să depindă de terți”, a spus Müller.
CITEȘTE ȘI Nou jucător - Cel mai mare furnizor israelian de mașini-unelte intră în RomâniaIar dacă nu exista o opțiune germană, a vrut măcar să folosească un furnizor european și să evite stocarea datelor în alte regiuni. După ce a ajuns la concluzia că niciun furnizor nu și-a putut satisface nevoile, compania a decis să-și creeze propriul serviciu cloud.
„Avem o mulțime de date extrem de sensibile”, a spus Müller, inclusiv modele de vânzări pentru magazine individuale, calcule de preț, informații despre clienți din programul de fidelitate al Lidl și detalii despre cei 575.000 de angajați ai grupului.
CITEȘTE ȘI Germanii de la ZF Friedrichshafen, prezenți în România, taie mii de locuri de muncă în GermaniaCând Lidl și-a pus în funcțiune propriul cloud, a constatat că alte companii germane și-au pus aceleași întrebări cu privire la dorința de a utiliza companiile de cloud mai mari cu sediul în SUA și China.