VW s-a trezit în Europa cu mașini ID.6, pe care le vindea doar în China

VW s-a trezit în Europa cu mașini ID.6, pe care le vindea doar în China
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 6 iun 2024

Clienții din Europa își pot cumpăra în acest moment mașini VW ID.6, un model care se fabrică doar în China și este vândut, oficial, doar pe această piață. Neoficial, un dealer din Europa a început să importe aceste mașini și s-a trezit dat în judecată de VW.

Volkswagen a dat în judecată o companie germană, Gregory Brudny, deoarece a descoperit că aceasta vindea pe site-urile proprii mai multe exemplare ale modelului ID.6, un SUV produs de VW doar pentru piața din China. Modelul a fost lansat de VW în urmă cu doi ani, fiind al treilea model electric din familia ID, cronologic, acesta fiind înrudit într-o măsură destul de mare cu ID.4 și ID.5. Mașina a fost dezvoltată și produsă cu ambele parteneriate pe care le are VW în China, SAIC și FAW, fiecare versiune fiind botezată diferit, pentru a putea fi identificată de clienți, dar modelele aduse în Europa sunt produse de FAW.

Urmărește-ne și pe Google News
Tesla închide din nou uzina din Germania CITEȘTE ȘI Tesla închide din nou uzina din Germania
Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

VW ID.6 este un SUV de clasă medie, cu 4,87 metri lungime, 1,84 metri lățime și 1,68 metri înălțime. Ampatamentul foarte mare, de 2,965 metri, dar și greutatea de peste 2 tone, subliniază destul de bine masivitatea acestui autombil complet electric..

Se pare că mașinile importate de delaerul Brudny nu sunt noi, ci au fost rulate în China, acesta fiind motivul pentru care compania a îndrăznit să le importe. Pe de altă parte, VW susține că îi sunt încălcate drepturile comerciale prin această vânzare. Constructorul german a reușit într-o primă fază să obțină o decizie judecătorească de oprire a vânzărilor, cerând totodată confiscarea mașinilor aflate la vânzare. Luna aceasta, cele două părți au avut o întâlnire de mediere, în fața judecătorilor, dar procesul merge mai departe.

Designerul-șef al Ford, care a coordonat în trecut proiectul Duster 2, a demisionat prin e-mail CITEȘTE ȘI Designerul-șef al Ford, care a coordonat în trecut proiectul Duster 2, a demisionat prin e-mail

Disputa dintre cele două companii nu pare să aibă un sfârșit prea apropiat, având în vedere că primele automobile importate de delaerul Brudny au apărut pe piață încă din 2022, iar procesul a fost demarat anul trecut. În acest moment, conflictul juridic se concentrează pe cererea VW de suspendare a vânzărilor, despre care dealerul spune că nu mai reprezintă o urgență și poate aștepta o decizie finală a procesului.

Volkswagen susține că importurile de automobile ID.6 în Europa sunt ilegale și reprezintă un încălcare a drepturilor clienților dar și a partenerilor comerciali ai companiei.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw id.6
vw masini electrice