Volkswagen încearcă să crească atractivitatea mașinilor sale electrice prin reașezarea prețurilor, în așa fel încât mașinile să devină mai accesibile clienților, după ce statul german a eliminat subvențiile acordate, la finalul anului trecut. Cel mai ieftin model electric al mărcii, ID.3, ar urma să coste din luna octombrie mai puțin de 30.000 de euro, pe piața din Germania, dar astfel de măsuri sunt așteptate pe toate piețele europene.
Volkswagen derulează în acest moment o campanie de subvenționare a prețului mașinilor electrice, care scade prețul cu aproximativ 3.500 de euro, pe piața din Germania, astfel că ID.3, cel mai mic și mai ieftin automobil electric al mărcii poate fi comandat pentru 33.300 de euro, față de prețul redus deja, de 36.900 de euro, pentru versiunea Pure. Și celelalte modele electrice au de asemenea prețuri reduse, în oferta „Goal” pe care a anunțat-o pe toate canalele compania.
Nivelul de preț urmează însă să scadă și mai mult, din octombrie, după cum scrie presa din Germania, care îl citează pe Martin Sander, șeful de vânzări al grupului. În urma noii liste de prețuri pe care VW urmează să o afișeze, ID.3 va avea un preț de vânzare de 29.760 euro (cu reducerea de 3.500 de euro inclusă), ceea ce ar marca oficial un discount de aproximativ 10.000 de euro pentru primul automobil electric al VW, produs pe platforma MEB. Modelul a fost lansat în 2019 la un preț de intrare de aproximativ 39.000 de euro, dar a urcat în 2022 la aproximativ 44.000 de euro, în plină criză de semiconductori, când cererea era uriașă. În 2021, pentru scurt timp, VW ID.3 a fost cel mai vândut automobil din Europa.
„Obiectivul nostru este să atragem cât mai mulți clienți încântați să treacă la Volkswagen-uri electrice. Prețurile atractive la nivelul de intrare joacă un rol important în acest sens", a declarat Sander. „Am lucrat intens la costurile noastre interne. De aceea putem oferi acum ID.3 Pure la un preț semnificativ mai mic”.
Cu această reducere, care se va aplica și altor modele electrice, VW răspunde solicitării guvernului german adresată constructorilor auto din această țară, de a scădea prețul mașinilor electrice. Guvernul federal a decis în același timp să reia programul de subvenționare, de la 1 ianuarie, însă pentru moment doar pentru persoane juridice.
În același timp, VW este nevoită, la fel ca alți producători, să-și intensifice vânzările de mașini electrice, pentru a reuși să atingă țintele de emisii stabilite prin legislația UE. Sistemul de calcul scade drastic în 2024, dar mai ales din 2025, valoarea medie a emisiilor CO2 pentru fiecare vehicul vândut de o companie auto. În cazul depășirii țintei, penalitățile sunt de 95 de euro pe fiecare gram depășit, la nivelul întregii flote vândute, astfel că sumele pot atinge sute de milioane și chiar miliarde de euro.
În România, prețurile nu par a se mișca, deocamdată, deși în anii trecuți importatorul Porsche România a aplicat diferite reduceri la prețurile de listă. În prezent, ID.3 are un preț pentru versiunea de intrare de 38.100 euro, dar vânzările sale sunt tot mai mici, cu un tichet Rabla de doar 5.000 de euro. Anul acesta s-au vândut în România numai 104 unități ID.3, față de 458 unități, în 2023, adică mai puțin de un sfert.
Volkswagen a anunțat că va lansa în 2026 un automobil electric care va costa „sub 25.000 de euro”, fiind vorba despre versiunea de serie a conceptului ID.2all, o mașină de clasă B, comparabilă cu actualul Polo. Cu ajutorul acestui model, marca speră să relanseze vânzările de automobile electrice în segmentele de clienți care caută mașini cu buget redus.