Volkswagen a intrat în linie dreaptă cu proiectele electrice care vor fi bazate pe platforma MEB. Primul model, ID. Neo, va intra în producție exact peste un an, la Zwickau, iar planurile companiei prevăd ca platforma să fie utilizată de circa 15 milioane de vehicule pe întreaga durată de viață a acesteia.
Volkswagen a organizat o întâlnire istorică, în Wolfsburg, la sediul companiei, unde i-a invitat pe toți directorii companiilor furnizoare pentru viitorul model ID compact. MEB Supplier Event a fost locul în care Herbert Diess, CEO-ul VW, a anunțat cifre concrete legate de ofensiva electrică pe care marca germană vrea să o demareze din 2019. În primul rând, a fost confirmat faptul că la finalul lui 2019 va începe producția primului model, a treia revoluție în istoria mărcii, după Beetle și Golf. VW a anunțat că va investi peste 11 miliarde de euro în tot procesul de e-mobility, digitalizare, conducere autonomă și servicii de mobilitate, dintre care peste 9 miliarde sunt destinați noii familii de mașini electrice ID.
„Intrăm în faza decisivă. În aproximativ 12 luni, noul ID. va intra într-o nouă eră pentru Volkswagen, comparabil cu primul nostru Beetle sau cu primul Golf”, a spus Thomas Ulbrich, membru al board-ului VW, responsabil cu e-mobility.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit datelor oficiale, modelele ID. vor fi permanent conectate la Automotive Cloud și vor putea face update-uri și upgrade-uri continuu.
Volkswagen a anunțat că a schimbat și modul de lucru cu furnizorii, în special cei de software. „Am redefinit cooperarea cu furnizorii. Spunem ce avem nevoie și ei ne spun cum îl pot produce la cea mai bună calitate și cât mai eficient posibil”, a declarat Ralf Brandstatter, responsabil cu furnizorii.
Compania Continental AG, unul dintre furnizorii de bază ai VW pentru primul model ID, a fost prezentă la Wolfsburg. „Pentru ID, noi aducem priceperea noastră din zonele tehnologice de rețea și electrificare și parcurgem drumul împreună” - Dr. Elmar Degenhart, CEO Continental AG.
Potrivit VW, modelele ID. vor avea o autonomie extinsă, interior spațios, comportament dinamic și un nou nivel de conectivitate. Primul model va fi produs la Zwickau, care în prezent se află în plin proces de retehnologizare, urmând să devină cea mai performantă uzină electrică din Europa.
Volkswagen își propune să vândă, până în 2025, 1 milion de mașini electrice pe an, în condițiile în care anul trecut toate vehiculele electrice vândute la nivel global nu au atins acest prag.
În cadrul evenimentului, Herbert Diess, șeful VW, s-a fotografiat alături de cei 30 de directori generali ai furnizorilor stând la volanul platformei MEB, de fapt ceea ce se va afla sub caroseria viitorului model ID Neo.