Volkswagen a reușit să rezolve problemele de software ale primului model electric dezvoltat pe platforma MEB, ID.3. Automobilul a fost lansat oficial în vara acestui an, însă primele exemplare au fost livrate cu mai puține aplicații instalate. Începând cu 2021, VW va oferi clienților noile versiuni, echipate complet.
VW ID.3 a scăpat de problemele de software care au afecta lansarea sa din acest an. Reprezentanții companiei germane au confirmat pentru Automotive News că vor începe livrările cu mașini care sunt echipate cu un soft complet. În luna august, VW anuțase că le oferă clienților care au comandat ediția specială ID.3 First Edition două variante: să primească mașina comandată, dar fără toate softurile, urmând ca o actualizare ulterioară să rezolve problema, sau să amâne momentul livrării cu câteva luni, până când instalarea de aplicații va fi încheiată. Cifrele de înmatriculări din Europa arată că cea mai mare parte a celor 30.000 de clienți care au comandat în 2019 modelul ID.3 First Edition au preferat să primească mașina și să facă actulizări ulterioare.
Potrivit informațiilor transmise de VW, din acest moment, toate exemplarele ID.3 livrate, sunt echipate cu toate aceste softuri. Cei care au primit mașini incomplete, vor putea face actualizarea cu un drum la cel mai apropiat dealer.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Printre aplicațiile care nu au funcționat până acum se numără cele pentru conectarea mașinii cu dispozitive mobile, App Connect, dar și softul pentru realitate augmentată, utlizat de head-up display.
O mare parte a sistemului care integrează toate aceste softuri a fost dezvoltată în România, de Continental, în cele trei centre din Sibiu, Iași și Timișoara. „Software-ul dezvoltat pentru VW ID.3 este extrem de complex, iar modelele fabricate pentru versiunea de pre-serie primesc o actualizare manuală. Această procedură a fost planificată de mult timp, deoarece efortul de dezvoltare este mult mai mare și mai complex pentru ID.3 decât pentru alte modele de serie”, au declarat pentru Profit.ro reprezentanții Continental, în momentul în care informațiile legate de aceste softuri au apărut în public, la începutul acestui an.
Serverul creat de Continental se numește In-Car Application Server, o unitate centrală de control ce gestionează, printre altele, schimbul de date electronice din vehicul, precum și actualizările software.