Volvo Cars, compania suedeză deținută de chinezii de la Geely, a reușit o nouă creștere a vânzărilor în luna februarie și anunță un nou record pentru acestă lună. Compania încheiase 2022 în scădere, din cauza crizei de semiconductori.
Volvo raportează a doua lună consecutivă de creștere a vânzărilor, cu un rezultat de 51.286 de autovehicule vândute în a doua lună a anului, care astfel devine cea mai bună lună februarie din istoria mărcii. Modelele electrice și hibrid au înregistrat un avans puternic, contribuind semnificativ la rezultatul bun. Acestea au reprezentat 40% din totalul vânzărilor mărcii, în creștere față de lunile anterioare, în timp ce mașinile cu propulsie exclusiv electrică au urcat la 19% din vânzări și au crescut cu 187% față de februarie 2022.
Toate piețele majore ale mărcii au reușit să obțină creșteri, cu 38% în SUA, unde s-au vândut 8.560 de autovehicule, 50% creștere în China, cu un volum vândut de 13.066 autovehicule, și 9 procente creștere în Europa, unde Volvo a vândut cele mai multe autovehicule, 21.278 de unități, cu o cotă a gamei Recharge (electric plus hibrid) de 64%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele mai vândute modele Volvo rămân XC60 (16.088 unități, cu 3.500 de unități în plus față de 2022), urmat de XC40 (15.398 unități, peste 2.000 unități în plus), și XC90 (7.114 unități, în creștere cu 2.400 de unități).
Volvo a explicat la finalul lui 2022, când a fost nevoită să anunțe o scădere a vânzărilor, că imposibilitatea de a produce modelele comandate de clienți a fost cauza principală pentru care a avut aceste rezultate, în timp ce lista mare de comenzi confirmă interesul crescut pentru mașinile mărcii. Odată cu dispariția crizei de componente electronice, Volvo a reușit să onoreze tot mai multe comenzi din partea clienților, astfel că este de așteptat o creștere robustă a livrărilor în acest an. Șefii companiei au spus că prognozează o creștere cu două cifre pentru 2023, mai ales că în acest an va fi lansat și noul SUV EX90, o nouă generație a lui XC90 care intră astfel în era electrică.
Anul trecut, Volvo a raportat venituri în creștere cu 17%, la 30 de miliarde euro, cu un profit operațional de 2 miliarde euro, cu 10% peste cel din 2021, explicația acestor performanțe fiind dată de mixul de produse mult mai profitabil.