Volkswagen pregătește lansarea noii platforme de mobilitate, cu care vrea să genereze profituri record

Volkswagen pregătește lansarea noii platforme de mobilitate, cu care vrea să genereze profituri record
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 6 sep 2024

Ultimii cinci ani au adus pentru companiile auto investiții semnificative într-un domeniu mai puțin relevant în deceniile auto. Este vorba despre mobilitatea ca serviciu, care folosește drept mijloc de producție exact vehiculele produse de aceste companii auto. Studiile primite de companii au arătat că cererea de soluții de transport care exclud proprietarea unei mașini va fi tot mai mare.

Volkswagen Group este una dintre companiile auto care au mizat pe mobilitate și care au investit pentru a începe să genereze tot mai mult profit din activitățile de servicii de transport. Europcar este compania pe care VW a cumpărat-o în 2021 și a integrat-o cu propriile servicii în 2022.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO România pregătește de lansare prima locomotivă electrică modernizată cu fonduri prin PNRR. Alte 54 de locomotive sunt în așteptare CITEȘTE ȘI FOTO România pregătește de lansare prima locomotivă electrică modernizată cu fonduri prin PNRR. Alte 54 de locomotive sunt în așteptare
Evenimente
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

O nouă platformă de operare a fost dezvoltată intern, iar din 2025, aceasta va reprezenta una dintre sursele majore de venituri pentru compania germană.  

„Vrem să pornim această activitate pe toate piețele relevante la începutul anului 2025”, a declarat Christian Dahlheim, șeful VW Financial Services, divizia care controlează activitatea Europcar. Pentru început, aplicația ce va fi lansată va rula pentru activitățile Europcar, însă, ulterior va putea fi folosită și de mărcile grupului, pentru servicii similare.

VIDEO&FOTO Au fost ridicate toate grinzile pe Autostrada Ford CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Au fost ridicate toate grinzile pe Autostrada Ford

Pasul este unul uriaș pentru paradgima business-ului Volkswgen, care vrea să genereze tot mai multe venituri din serviciile de mobilitate, în raport cu comerțul cu automobile. O parte din aceste servicii vor fi livrate direct, prin propriile entități, iar cealaltă parte va fi oferită prin intermediul partenerilor.

Marea schimbare de model de business vine din durata de proprietate asupra vehiculului. În contractele de leasing, compania sau subcontractorii dețin mașina pe perioada acestor contracte, până la cinci ani. În serviciile de mobilitate, care pot include închirieri pe termen scurt sau lung, mașina rămâne în proprietate pe toată durata vieții sau pe o durată foarte lungă de viață, înainte de revânzare.

Ținta, după cum spun reprezentanții companiei, este ca până la 60% din flota produsă să rămână în cadrul serviciilor la cerere, cu un procent și mai mare pentru vehiculele electrice, adică până la 80%. Beneficiile ar urma să fie de câteva sute de euro în plus pentru fiecare vehicul, plus venituri din serviciile de reparații și întreținere.

EXCLUSIV Record de producție la Ford Otosan Craiova. Dacia, așteptări pentru un nivel similar. Calculele reale pentru industria auto românească CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Record de producție la Ford Otosan Craiova. Dacia, așteptări pentru un nivel similar. Calculele reale pentru industria auto românească

Aici va interveni și afacerea cu piese de schimb, care ar urma să fie mult mai bine controlată, față de situația în care mașina intră în proprietatea unei persoane sau companii și iese din garanție.

De asemenea, accesul la informații despre vehicul va fi din ce în ce mai bun, cu efecte asupra canalelor de marketing pentru serviciile ulterioare, închiriere sau alte servicii, inclusiv vânzarea ca vehicul rulat, atunci când este oportun. VW și-a propus să ajungă cel mai mare vânzător de automobile second-hand din lume, o afacere care ar putea genera profituri uriașe, după ce mașinile au generat venituri pe parcursul mai multor cicluri de închiriere.

FOTO - BYD lansează hibridul cu încărcare la priză cu autonomie de 2.000 km CITEȘTE ȘI FOTO - BYD lansează hibridul cu încărcare la priză cu autonomie de 2.000 km

De la aproape 150.000 de vehicule SH vândute în 2020, grupul german vrea să ajungă la un milion, până la finele deceniului.

Noua platformă de mobilitate va contribui și la acest segment de afacere, prin urmărirea valorilor reziduale ale mașinilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw financial services
vw mobility
europcar