Volkswagen a cerut Comisiei Europene (CE) mai mult timp pentru dezvăluirea completă a datelor privind emisiile de dioxid de carbon (CO2) ale mașinilor pe care le produce, după ce grupul auto nu a respectat termenul limită impus de executivul UE, au declarat surse apropiate situației, scrie MarketWatch.
Potrivit surselor, reprezentanții producătorului auto au cerut, într-o scrisoare adresată Comisiei, prelungirea termenului limită până la finele lunii ianuarie.
În noiembrie, oficialii CE au cerut ca Volkswagen să ofere informații complete privind emisiile de dioxid de carbon ale tuturor autovehiculelor fabricate de grupul auto și numărul mașinilor care depășesc nivelul emisiilor declarat oficial, până la finele anului 2015. Totodată, Comisia a solicitat un plan pentru remedierea vehiculelor cu probleme și actualizarea documențatiei cu nivelul corect al consumului și poluării.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Solicitatea Comisiei a fost făcută în contextul în care, tot în noiembrie ,Volkswagen a admis posibilitatea ca aproximativ 800.000 de mașini vândute în Europa să înregistreze valori ale consumului și emisiilor de CO2 peste cele determinate în urma testelor de laborator, extinzând scandalul referitor la emisiile poluante și la unele modele echipate cu motoare pe benzină.
CITEȘTE ȘI Volkswagen riscă o amendă de până la 80 de miliarde de dolari în SUA
În decembrie, Volkswagen a revenit asupra afirmațiilor inițiale, declarând că numărul automobilelor cu probleme este de doar 36.000. Potrivit grupului, investigațiile interne au relevat abateri minore de la cifrele oficiale pentru circa 36.000 de vehicule, fiind afectate nouă modele produse sub marca Volkswagen. Potrivit reprezentanților VW, nivelul emisiilor va fi verificat separat de o instituție neutră, iar anchete similare se desfășoară și în cazul subsidiarelor Audi, Skoda și Seat.
Investigațiile referitoare la consumul de combustibil și emisiile de CO2 sunt separate de cele privind manipularea emisiilor de oxizi de nitrogen (NOx) cu ajutorul unui dispozitiv instalat ilegal pe mai mult de 11 milioane de vehicule la nivel mondial.