Grupul norvegian Vard va construi, la Tulcea, coca unui vas avansat de poziționare a cablurilor subacvatice, în cadrul unui contract în valoare de 170 milioane de euro semnat cu producătorul italian de cabluri Prysmian Group, prezent și în România.
Este primul contract pe care Vard îl obține de la Prysmian. Producătorul italian de cabluri pentru sectoarele energetic și de telecomunicații, lider pe piața mondială și unul dintre principalii jucători din România, vrea să își extindă flota de vase de poziționare și instalare a cablurilor subacvatice. În prezent, flota grupului este formată din trei nave cu capabilități avansate, Giulio Verne, Cable Enterprise și Ulisse.
Potrivit italienilor, nava ce va fi construită la Tulcea va fi cea mai avansată de pe piață, cu mecanisme și sisteme ce permit instalarea cablurilor la adâncimi de peste 2.000 de metri. Vasul va avea lungimea de 172 metri și lățimea de 34 metri și va putea transporta un echipaj de până la 120 de persoane.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Construcția este estimată să înceapă la Tulcea până la finele anului. De designul vasului se ocupă șantierul Vard Design din Ålesund, Norvegia, iar livrarea este programată pentru ultimul trimestru din 2020, la șantierul Vard Brattvaag.
La începutul lunii aprilie, Vard a anunțat că navaliștii de la Tulcea ar putea construi cocile pentru două nave de croazieră ce vor fi operate de Viking Cruises, în cadrul unui contract estimat la 460 milioane de euro.
Anterior, Vard Tulcea a obținut o comandă pentru două astfel de vase de la compania franceză Ponant, pentru care mai construiesc și coca primului spărgător de gheață de croazieră cu propulsie hibridă din lume, contract semnat în decembrie anul trecut.
Vard este unul dintre principalii constructori de nave din lume, operând 9 șantiere cu peste 9.000 de angajați, în Norvegia, România, Brazilia și Vietnam. Compania este deținută în proporție de 79,69% de grupul italian Fincantieri, al patrulea cel mai mare constructor de nave.