Vânzările grupului Volkswagen au crescut cu 2,6% în primele zece luni ale anului, față de perioada similară din 2015, la aproape 8,5 milioane de mașini. În octombrie, grupul german a vândut 870.300 de autovehicule mașini, în urcare cu 4,7%, se arată într-un comunicat al companiei.
Cel mai puternic avans, de 8,9%, a fost înregistrat în regiunea Asia-Pacif, unde grupul a vândut 3,2 milioane de mașini. Evoluția a fost susținută de China, cu un avans de 11,3% al vânzărilor în primele zece luni, la 2,9 milioane de mașini.
În Europa, vânzările la nivel de grup au crescut, în primele zece luni, cu 3,3%, la 3,5 milioane de mașini. În Europa Centrală și de Est, avansul a fost de 6,5%, la 539.600 de autovehicule.
În America, lucrurile stau însă diferit. Vânzările grupul german în america de Sud au scăzut cu 27,7% în perioada ianuarie-octombrie, la 349.600 de mașini, iar în America de Nord a fost înregistrat un declin de 1,4%, la 762.400 de automobile. Pe piața din SUA, vânzările au coborât cu 6,4%.
În ceea ce privește vânzările pe fiecare brand, cea mai bună evoluție la zece luni, de 9,6%, a fost consemnată de Volkswagen Commercial Vehicles, cu vânzări de 390.900 de unități. În cazul mașinilor personale, cea mai bună evoluție a avut-o Skoda, livrările sub această marcă urcând cu 6,7% pe plan global, la 938.000 de mașini. Vânzările sub marca VW au crescut cu 1% în perioada ianaurie-octombrie, la 4,89 milioane de mașini.
Grupul german este investigat în mai multe țări, după ce în toamna anului trecut a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial, dintre care aproximativ 8,5 milioane în Europa, cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
În iulie, VW a anunțat că, în urma scandalului, va plăti 15,3 miliarde de dolari în SUA, suma incluzând 10 miliarde de dolari care vor ajunge la proprietari și fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice. Pe de altă parte, CEO-ul companiei, Matthias Mueller, a respins solicitările ca producătorul auto să despăgubească clienții europeni așa cum s-a întâmplat în SUA.
Grupul auto profită de legislația diferită din Europa, care scade șansele clienților europeni să primească despăgubiri, așa cum se întâmplă în SUA. Dificultățile care împiedică realizarea unui acord similar și în UE sunt legate, printre altele, de faptul că legislația nu permite, în unele state membre, procesele colective.