Volkswagen anunță că vrea să ridice producția la principala uzină a companiei, în Wolfsburg, la impresionanta valoare de 1.000.000 de autovehicule pe an. Modelul Golf va fi produs într-un singur loc, în Europa, odată cu lansarea generației a opta.
Volkswagen și-a fixat o țintă curajoasă pentru cea mai importantă uzină a grupului, cea din Wolfsburg, acolo unde se află, de altfel, și sediul central al companiei. Începând de anul viitor, uzina va prelua întreaga producție a modelului VW Golf, care urmează să fie lansat în 2019, astfel că uzinele din Zwickau (aflată în estul Germaniei) și Puebla (cea mai mare uzină VW din afara Europei), vor rămâne fără acest model.
Până în 2020, potrivit informațiilor publicate de VW, la Wolfsburg urmează să fie produse aproximativ 1 milion de autovehicule anual, o creștere substanțială de la circa 830.000 câte au fost produse anul trecut. Potrivit oficialilor VW, principala pârghie pentru avansul producției va fi creșterea productivității cu 25%. Andreas Tostmann, șeful de Producție și Logistică din Consiliul de Administrație, spune că toate uzinele vor avea acești parametri. „Plănuim să creștem productivitatea cu 25 de procente în toate fabricile din Germania, până în 2020, așa cum am agreat. Sunt necesare eforturi în continuare pentru a rămâne competitivi, în special după 2020”. Pe lângă Golf și SUV-ul Tiguan, care este deja produs la Wolfsburg, acolo va intra pe liniile de fabricație și noul Seat Tarraco, ce va fi lansat anul viitor.
„Brandul Volkswagen a făcut progrese substanțiale în anii recenți. Suntem pe calea cea bună. Într-o comparație în industrie suntem la mijloc, intenționăm să-i ajungem din urmă și să ajungem printre cei mai buni”, a mai spus Tostmann.
Marca Volkswagen va prezenta mai multe detalii despre noile planuri, în cadrul strategiei intitulate „Transform. Together”, în luna septembrie.
Uzina din Wolfsburg a grupului VW este cea mai mare uzină de automobile din lume, suprafața totală a facilităților fiind comparabilă cu cea a statului Gibraltar. Numărul angajaților depășește 62.000, iar în zona Autostadt („Orașul Auto”) există mai multe restaurante, un hotel și turnurile dedicate mașinilor ce sunt livrate direct clienților care doresc să le preia de la fabrică și nu de la dealeri. O uzină obișnuită de automobile, cum sunt cele de la Pitești sau Craiova, au o capacitate maximă de aproximativ 350.000 de mașini anual.
După un bilanț pozitiv pentru primul semestru, grupul Volkswagen a anunațat o creștere importantă și în iulie, aproape 11 procente, ca urmare a unui plan bine pus la punct de stimulare a vânzărilor înaintea iminentei introduceri a testelor WLTP. În Europa, unde grupul a avut cele mai agresive campanii de vânzări, cifrele au crescut cu 24 de procente, iar în Germania cu 38%.
Toate mărcile sunt preocupate de vânzarea stocurilor de mașini care nu mai respectă, după 1 septembrie, normele de emisii, potrivit testelor WLTP.