Uzinele Dacia de la Mioveni au fabricat, în luna septembrie, 27.951 de vehicule, potrivit datelor anunțate de ACAROM, o valoare sub media înregistrată în acest an și în scădere față de anul trecut.
Producția pe modele în luna septembrie a fost dominată de Dacia Duster, cu 17.216 unități, urmat de Logan MCV, cu 3.608 exemplare, Logan, 3.594 unități, și Sandero – 3470 unități. Pentru unii ar putea părea surprinzător faptul că Sandero are cel mai mic volum, în pofida faptului că este cel mai vândut model al mărici la nivel global, situându-se pe locul 5 în luna august, în UE. Explicația vine din faptul că Sandero este produs și în Maroc, locul din care este expediat în Uniunea Europeană, la un preț de fabricație mult mai mic decât cel din România. Tot la Mioveni au fost produse în septembrie 3.852 de SKD-uri, kituri semiasamblate expediate către uzina din Algeria, unde se asamblează modele Dacia și Renault.
În total, de la începutul anului, Dacia a fabricat în România 231.558 de autovehicule, din care Dacia Duster – 143.487 unități, Sandero – 32.988 unități, Logan MCV, 29.424 unități, și Logan, 25.659 unități. La acestea se adaugă 33.560 SKD-uri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacia Sandero, cel mai vândut model al mărcii, a atins, în primele 9 luni ale anului, un volum de înmatriculări de aproximativ 150.000 de unități, în Uniunea Europeană. Dintre acestea, doar 33.000 de exemplare au fost produse în România, restul, aproape 80% din vânzări, fiind fabricate în Maroc. Conducerea Group Renault a preferat să lase liniile de la Mioveni libere pentru Duster, acesta fiind de altfel și singurul loc în care este produs SUV-ul românesc.
În 2016, producția Automobile Dacia a scăzut ușor, față de 2015, la 339.233 unități, în scădere cu circa 5,5%, adică 18.835 de vehicule mai puțin. În schimb, a crescut producția de SKD și CKD. Producția de motoare a crescut în 2016, la 448.586 unități, cu circa 3%. Nivelul estimat pentru anul acesta va fi în scădere ușoară față de 2016. Este foarte posibil ca, în 2018, uzina din Tanger, Maroc, să depășească pentru prima dată producția din România, altfel spus, uzina Dacia din România să nu mai fie cea mai mare unitate de producție a mașinilor Dacia. În acest an, la Tanger este anticipată o producție de 310.000 de autovehicule, iar pentru anul viitor șefii Renault speră să atingă un nivel apropiat de capacitatea maximă, de 340.000 de untiăți.