Carlos Tavares, CEO al Stellantis, a anunțat în timpul vizitei pe care a făcut-o în uzina Cassino din Italia că această unitate va produce mașinile electrice din segmentele medii și mari, de nouă generație ale grupului.
Fabrica în care sunt produse în prezent automobilele Alfa Romeo Giulia și Stelvio, precum și Maserati Grecale, din localitatea Cassino, Italia, a fost desemnată de conducerea Stellantis să producă viitoarele automobile electrice pe platforma STLA Large, dedicată caroseriile de clasă medie și mare. Compania nu a publicat detalii referitoare la modelele și mărcile care vor fi produse în Cassino, dar ar putea fi vorba despre toate mărcile grupului care vor avea modele în clasele superioare, respectiv Peugeot, DS, Alfa Romeo și Masetati, dar și Lancia. Grupul a mai anunțat o fabrică pentru aceste mașini, în Canada, însă aceasta va produce modelele destinate piețelor din America de Nord.
Pentru a putea produce un număr mai mare de automobile, fabrica din Italia, care a aparținut grupului Fiat, va fi extinsă în urma unei investiții.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Stellantis a anunțat în urmă cu un an că strategia de electrificare va include dezvoltarea a trei platforme electrice, din care trei pentru autoturisme și una pentru vehicule comerciale. Platforma STLA Large a fost proiectată în sistem modular, atât la nivelul propulsoarelor, cât și la cel al bateriei, pentru a oferi o autonomie de până la 800 de kilometri. Investiția totală Stellantis în electrificare și software se ridică la 30 miliarde de euro, până în 2025.
„Uzina Cassino are o istorie bogată de inovație și tehnologie”, a declarat Carlos Tavares, CEO Stellantis. „Vehiculele proiectate pe platformele STLA vor revoluționa experiența de conducere cu caracteristici și capabilități de ultimă oră. Avem încredere în abilitățile angajaților noștri și în managementul șantierului pentru a ne urmări obiectivele ambițioase din punct de vedere al costurilor și calității”.
Fabrica de automobile din Cassino, Italia, este considerată una dintre cele mai automatizate din grupul Stellantis, având peste 1.200 de roboți, secții clasice de caroserie și vopsitorie, dar și producție de componente din plastic. Uzina folosește energie solară, cu ajutorul panurilor fotovoltaice amplasate în parcarea unității.