Uniunea Europeană ar putea ajunge în foarte scurt timp să-și poate produce necesarul de baterii electrice pentru vehicule, potrivit vicepreședintelui Maros Sefcovic. În prezent, China domină piața globală de baterii.
Toate uzinele din Europa care urmează să asambleze baterii pentru automobile, aflate în curs de construcție sau sunt planificate pentru următorii ani, ar putea fi suficiente pentru necesarul Uniunii, potrivit lui Maros Sefcovic. El susține că Europa ar putea deveni exportator de baterii, după 2025. Declarația a fost făcută în cadrul Conferinței Europene pentru Baterii, organizată între 24 și 27 noiembrie, de Ministerul Federal pentru Afaceri Economice și Energie dl Germaniei, care deține președinția Consiliului EU în această perioadă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prezent se află în plin proces de construire 15 fabrici de celule de baterii, care aparțin unor companii europene sau asiatice. Potrivit lui Sefcovic, acestea vor putea furniza baterii pentru circa 6 milioane de vehicule electrice. Printre companiile producătoare de baterii care își construiesc fabrici în Europa se numără chinezii de la CATL, sud-coreenii de la Samsung (care are deja o fabrică în Ungaria), LG (Polonia), SK Innovation (tot în Ungaria), dar și compania suedeză Northvolt.
Chiar și așa, estimările privind evoluția pieței de vehicule propulsate de baterii arată că în următorii 5 ani vor intra pe piață circa 13 miloane de vehicule electrice plus hibrid, ceea ce înseamnă că cereera va fi mult mai mare. În același timp, va fi nevoie de o dezvoltare a rețelei de furnizori și de o piață a muncii specializată.
La Conferința Europeană pentru Baterii participă nume importante, precum ministrul Economiei și Energiei din Germania, Peter Altmaier, ministrul Economiei și Finanțelor din Franța, Bruno Le Maire, Martin Brudermuller, din partea Alianței Globale a Bateriilor, dar și celebrul Elon Musk, președinte Tesla, companie care se numără printre investotorii din industria bateriilor auto, în Europa.
Uniunea Europeană a creat în 2017 a alianță a industriei bateriilor, în care a invitat companiile implicate în producția de celule pentru vehicule, începând cu reprezentanți ai industriei chimice, precum BASF, constructori auto, alte companii de inginerie, precum Siemens, pentru a identifica condițiile necesare dezvoltării producției de baterii, astfel încât UE să poată concura cu Japonia, China sau Coreea de Sud, care au făcut pași importanți în această direcție.