Un patronat al transportatorilor cere Guvernului să se opună unui pachet de măsuri propus în Consiliul UE

Un patronat al transportatorilor cere Guvernului să se opună unui pachet de măsuri propus în Consiliul UE
scris 12 oct 2018

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), unul dintre patronatele transportatorilor, a anunțat vineri că solicită Guvernului să susțină interesele transportatorilor români și să se opună ferm propunerilor periculoase privind un pachet de măsuri ale actualei președinții austriece la Consiliul Uniunii Europene (UE), care ar restricționa transporturile rutiere internaționale.

”UNTRR își exprimă îngrijorarea cu privire la proiectul periculos de compromis al actualei președinții austriece a Consiliului Uniunii Europene privind pachetul mobilitate 1, prin care se propune restricționarea abuzivă a transporturilor rutiere internaționale în UE, reprezentând un pas înapoi de la realizarea spațiului european unic al transporturilor conform obiectivelor Cartei Albe a Comisiei Europene și libertăților fundamentale privind circulația în UE, la care România a aderat în 2007”, se arată în comunicat.

Urmărește-ne și pe Google News
INFOGRAFIC Afacerile și profitul jucătorilor autohtoni din transportul de marfă au crescut, dar ca și ponderea facturilor neplătite și numărul insolvențelor. Infrastructura deficitară limitează afacerile CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Afacerile și profitul jucătorilor autohtoni din transportul de marfă au crescut, dar ca și ponderea facturilor neplătite și numărul insolvențelor. Infrastructura deficitară limitează afacerile
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

UNTRR a subliniat că pachetul cuprinde inițiative importante de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere cu impact direct asupra activității transportatorilor rutieri români în UE, scrie News.ro.

”Deși Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană anul trecut, pe 31.05.2017, până în prezent Parlamentul European și Consiliul de Transport UE nu au putut ajunge la un compromis echilibrat în ceea ce privește propunerile legislative de modificare a regulilor de acces la piața europeană de transport rutier, regulilor privind timpii de conducere și de odihnă pentru șoferii profesioniști în UE și legii speciale de aplicare a Directivei detașării în sectorul transporturilor rutiere”, se arată în comunicat.

Totodată, actuala președinție austriacă a Consiliului UE a prezentat recent un proiect de compromis cu privire la aspectele majore nerezolvate în cadrul primului pachet de mobilitate, modificând propunerile Comisiei Europene (CE) în direcția dorită de Alianța Rutieră a Statelor Vest- Europene, potrivit UNTRR. Patronatul solicită autorităților române să respingă ferm propunerea privind aplicarea directivei detașării lucrătorilor la toate operațiunile de transport rutier internațional, cu exceptarea operațiunilor de transport rutier bilateral definite extrem de restrictiv de către președinția austriacă.

”Această propunere urmărește reducerea semnificativă a transporturilor rutiere internaționale operate de transportatorii români în UE cu consecințe negative asupra economiei României, în condițiile în care, reamintim că transportul rutier de mărfuri este principalul contributor la exportul de servicii al României, conform datelor BNR”, se arată în comunicat.

În plus, UNTRR cere respingerea propunerii de restricționare a cabotajului prin introducerea unei perioade de ”răcire” (cooling off) de 14 zile, după ultima operațiune de cabotaj înainte ca un transportator român să poată efectua alte operațiuni de cabotaj în același stat membru cu același vehicul.

”Este revoltătoare introducerea oricărei obligații privind “întoacerea acasă a vehiculelor” și reamintim că propunerea similară a raportorului TRAN, eurodeputatul Ertug (Germania) a fost respinsă în plenul Parlamentului European din acest an”, se arată în comunicat.

De asemenea, UNTRR își exprimă îngrijorarea privind propunerile legate de obligația întoarcerii acasă a șoferilor profesioniști, precum și privind retro-echiparea camioanelor cu noul tahograf inteligent, generând costuri transportatorilor români legate de interesul Statelor Alianței Rutiere de a utiliza tahograful inteligent ca instrument de control pentru detașare și cabotaj.

viewscnt
Afla mai multe despre
untrr
guvern