Grupul francez auto Peugeot SA, care mai are câteva zile înainte de a dispărea complet, într-o fuziune cu Fiat Chrysler, și-a anunțat ultimele rezultate de vânzări, la nivel global. Compania a fost lovită puternic de pandemia de covid-19, din cauza expunerii excesive pe piața din Europa.
PSA Group a anunțat un volum al vânzărilor de 2,5 milioane de autovehicule vândute în 2020, cu un declin peste cel înregistrat de principalii competitori, respectiv -27,8% comparativ cu 2019, când vânzările se apropiau de 3,5 milioane de unități. Scăderea de volum vine de la toate mărcile grupului, însă ponderea majoră este cea a Opel/Vauxhall, care a raportat o scădere de 35%, cu 632.687 unități (aproape 1 milion în 2019). Citroen a înregistrat o pierdere de 27,5%, iar Peugeot, -23%, cu volume de 717.190 și, respectiv, 1,1 milioane unități.
Mărcile PSA Group au evoluat diferit pe piețele lumii, cu creșteri în Orientul Mijlociu și Africa (+20%), precum și în Eurasia (+13%), și cu scăderi pe celelalte piețe, din care cea mai importantă este cea din Europa, principala piață a grupului. Aici, Opel a avut o scădere uriașă, de aproape 40 de procente, comparativ cu 2019, adică 577.518 unități vândute, față de 936.321 în anul anterior. Citroen, cu 28% scădere (599.446 unități), și Peugeot, cu -24,2% (907.048), au contribuit și ele semnificativ la acest declin.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Planul Renault de restructurare, Renaulution: 3 faze, lansate în paralel, 4 unități de business. Dacia va avea modele compacte și motoare E-TechPe 16 ianuarie, CEO-ul PSA, Carlos Tavares, va semna documentele de fuziune cu FCA, astfel că PSA Group (Peugeot SA) va deveni istorie și va dispărea. Din acel moment, toate mărcile PSA (Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall și DS) vor face parte din Stellantis, companie cu sediul fiscal în Amsterdam și cu sedii operaționale în Londra, Torino. Detroit și Paris.