Primul automobil Dacia complet electric se pregătește de lansare, mai întâi pentru companiile de închiriere, apoi pentru clienții privați. Primele mașini vor fi livrate chiar în luna martie, lună în care vor debuta și comenzile pentru persoane fizice.
Dacia a transmis către dealeri primele prețuri cu care vor fi vândute mașinile electrice Spring, începând din această lună.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Prețurile au fost publicate de presa franceză, fiind preluate de pe un forum unde au fost postate de un dealer, alături de câteva fișe de produs.
Prețul de pornire pentru Dacia Spring va fi de 16.990 de euro, pentru versiunea Confort, preț la care se vor aplica eventualele subvenții de tip Rabla Plus. Versiunea va fi una cu un nivel minim de dotări, printre care climatizarea manuală. Versiunea superioară, Comfort Plus, va avea printre altele display multimedia de 7 inci și vopsea metalizată și va costa 18.490 de euro. Prețurile sunt pentru Franța, astfel că în România pot fi mici diferențe. În cazul în care aceste prețuri vor fi valabile și pentru România, noua Dacia Spring va pute fi cumpărată, prin intermediul Rabla Plus, cu o subvenție de 45.000 de lei, dacă aceasta nu depășește jumătate din prețul mașinii. În cazul echipării Confort, jumătate din prețul de 16.990 de euro este 8.495 de euro, preț de achiziție. În cazul echipării Confort Plus, prețul este (coincidență sau nu) exact dublul primei acordate de stat. Asta înseamnă că mașina poate fi cumpărată cu aproximativ 9.480 de euro.
CITEȘTE ȘI Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la falimentPotrivit aceleiași surse, precomenzile (rezervări) pentru public vor fi deschise pe 20 martie, iar comenzile vor putea fi făcute oficial în luna iunie, cu livrarea mașinii în septembrie.
Reprezentanții Dacia au anunțat deja, încă de la prima prezentare oficială a mașinii, că va avea una sau maxim două versiuni de echipare pe varianta de retail (pentru persoane fizice). S-a discutat și despre posibilitatea introducerii unei variante mai ieftine, pentru unele piețe. Pe lângă cele două versiuni pentru clienții privați, vor mai fi cele două variante de business, cea pentru car-sharing și cea cargo, aceasta din urmă cu locuri în față și un spațiu pentru bagaje mărit, prin îndepărtarea banchetei spate.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT TV Vasile Godîncă-Herlea, Impetum Group: Firmele cu datorii au la îndemână mai multe metode de restructurare și trebuie să le acceseze cât mai rapid pentru a nu croniciza boalaDacia Spring are o lungime de numai 3,73 metri lungime, specifică clasei A (mini). Lățimea este de 1,62 metri, iar înălțimea, 1,51 metri. Mașina are un ampatament de 2,42 metri, în timp ce volumul portbagajului este de 300 litri, putând fi extins la 600 litri, prin rabatarea scaunului. Garda la sol este de 150 mm.