ULTIMA ORĂ Noile norme de emisii din Europa au afectat drastic producția Dacia și Ford

Auto/Transporturi   
ULTIMA ORĂ Noile norme de emisii din Europa au afectat drastic producția Dacia și Ford

Uzina de automobile Dacia din România a produs un număr foarte mic de autovehicule în luna ianuarie, motivele fiind multiple. Și la Craiova a scăzut producția Puma, dar în total fabrica a produs mai mult decât în urmă cu un an, relevă datele analizate de Profit.ro.

Producția de autovehicule din România a scăzut substanțial în luna ianuarie, cu 19,1%, rezultatul fiind generat în special din cauza volumul de vehicule asamblate la Mioveni, de Dacia. Fabrica din județul Argeș a produs, conform datelor ACAROM, 22.165 de vehicule, ceea ce reprezintă o scădere foarte mare, 31,49%, comparativ cu ianuarie 2024.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Inovație la mașini - Airbag pentru protecția piciorului CITEȘTE ȘI VIDEO Inovație la mașini - Airbag pentru protecția piciorului

Vorbim, practic, despre o scădere a producției cu peste 10.000 de autoturisme, într-o singură lună. Sunt două cauze majore care au condus la acest rezultat. În primul rând este vorba despre ieșirea din producție a modelului Jogger, care s-a mutat în Maroc. În locul lui a intrat Bigster, care însă nu este produs deocamdată în volume de serie mare.

În al doilea rând, este vorba despre intrarea în vigoare a noilor ținte de emisii CAFE, care impun o valoare medie a emisiilor de CO2 de 93 de grame pe vehicul vândut. Pentru Dacia este o provocare, având în vedere că, în afară de Spring, niciun motor nu are un nivel de emisii atât de scăzut.

FOTO BYD accelerează prezența în Europa cu un nou SUV, mai mic și mai ieftin CITEȘTE ȘI FOTO BYD accelerează prezența în Europa cu un nou SUV, mai mic și mai ieftin

Practic, la Dacia, cele mai mici emisii sunt cele ale motorului HEV 140 (112 grame/km), iar vânzarea oricărui automobil va trage în jos rezultatele întregului grup. De aceea, cel mai probabil uzina va livra mașini doar în procentele agreate de Renault Group, pentru a păstra procentul de emisii cât mai aproape de media de 93 de grame. Nu există însă nicio comunicare oficială pe acest subiect, deși CEO-ul Renault, Luca de Meo, a avertizat că va fi nevoit să facă asta.

Nu trebuie, însă, omise nici cauzele generate de piețele auto, inclusiv de cea din România. Incertitudinea legată de un nou Program Rabla, care ar putea să influențeze decizia de cumpărare a multor români, are un rol important într-o scădere a cererii pentru modelele Dacia, în acest început de an.

EXCLUSIV INTERVIU Mihai Bordeanu, director Dacia: Cum poate fi calculată noua taxă auto, pentru mașinile vechi. Cât pot plăti peste 4 milioane de români CITEȘTE ȘI EXCLUSIV INTERVIU Mihai Bordeanu, director Dacia: Cum poate fi calculată noua taxă auto, pentru mașinile vechi. Cât pot plăti peste 4 milioane de români

Și la Craiova s-a petrecut, în linii mari, același lucru. Producția totală a Ford Otosan, așa cum a publicat deja Profit.ro, a fost de 17.298 de vehicule, ceea ce înseamnă că s-a înregistrat o creștere mică, dar importantă, de 5,64%. Defalcat, însă, pe modele, vedem că Puma a înregistrat o scădere de 17% față de ianuarie 2024, iar motivul principal este, probabil, același, legislația europeană privind emisiile de CO2, care se suprapune peste o scădere naturală a cererii.

Concret, au fost produse 9.985 de exemplare Puma, față de 12.037 în urmă cu un an. Din fericire, la Craiova au salvat rezultatul total modelele Courier, care s-au produs în volume mai mari decât acum un an, respectiv 7.313 unități, față de 4.337 în ianuarie 2024.

În total, producția de vehicule din România, în ianuarie, s-a ridicat la 39.463 de unități, fiind cu 19,1% mai puține vehicule produse comparativ cu ianuarie 2024.

viewscnt
Afla mai multe despre
productie dacia
productie ford
dacia mioveni
ford craiova