ULTIMA ORĂ Mercedes și Rivian, cu George Soros printre acționari, pregătesc o investiție masivă, România este luată în calcul

ULTIMA ORĂ Mercedes și Rivian, cu George Soros printre acționari, pregătesc o investiție masivă, România este luată în calcul
scris 8 sep 2022

Mercedes-Benz Vans și startup-ul de camioane electrice Rivian Automotive pregătesc o asociere pentru a investiție masivă, în care vor produce camionete electrice, într-o fabrică ce urmează să fie ridicată în Polonia, Ungaria sau România.

Profit.ro a anunțat recent că Mercedes-Benz pregătește pentru România o investiție de aproape 140 de milioane de euro, pentru modele pur electrice.

Urmărește-ne și pe Google News

Companiile au semnat un memorandum de înțelegere și plănuiesc acum să-și producă modelele pe o linie de producție comună. Au fost anunțate două vanuri de mari dimensiuni, care vor fi dezvoltate și construite pe platforme diferite. Una dintre furgonete va fi realizată pe platforma electrică VAN.EA a celor de la Mercedes, regăsită pe actualele modele electrice LCV, cealaltă va fi construită pe platforma RIVIAN, RLV, utilizată pe a doua generație de vanuri electrice a acestei companii. Potrivit declarațiilor oficiale, va fi creată o nouă companie de tip joint-venture "cu scopul de a investi și opera o uzină în Europa care să producă vanuri electrice de mari dimensiuni pentru Mercedes-Benz și pentru Rivian, cu start în câțiva ani". Producția va fi realizată într-o uzină nouă, dar nu de tip greefield, ci prin extinderea uneia dintre fabricile Mercedes acutale. Anunțul nu precizează că sunt vizate doar fabricile de autovehicule, fiind luate în calcul și facilitățile de motoare existente, așa cum este cea din România. "Ținta este să construiască o facilitate de producție exclusiv electrică, prin extinderea uneia din unitățile existente ale Mercedes-Benz în Europa Centrală și de Est”, au transmis companiile.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Mercedes-Benz a anunțat separat care este planul de producție pentru vehiculele comerciale ușoare, menționând cele două uzine actuale. La Dusseldorf, în care sunt asamblate în prezent Sprinter și eSprinter, vor fi construite în viitor vanuri de mari dimensiuni bazate pe platforma electrică VAN.EA, în urma unei investiții de 400 de milioane de euro. La Ludwigsfelde este produs în prezent Sprinter și tot acolo va fi produsă și generația viitoare a acestui model, inclusiv versiunea electrică eSprinter. Tot aici Mercedes are în vedere crearea unui centru de competență pentru individualizarea furgonetelor. În acest al doilea anunț, Mercedes reia tema noii uzine, fără să menționeze Rivian. Constructorul german precizează că „adaptarea rețelei de producție pentru vanuri complet electrice va include o uzină existentă din rețeaua Mercedes-Benz din Europa Centrală/de Est pentru a fi încorporată în rețeaua de producție a Mercedes-Benz Vans”. Compania subliniază că în această viitoare uzină vor fi produse vanuri pe baza platformei electrice VAN.EA.

RJ Scaringe, director executiv al Rivian: „Suntem încântați să colaborăm cu Mercedes-Benz în acest proiect. Mercedes-Benz este una dintre cele mai cunoscute și respectate companii de automobile din lume și credem că împreună vom produce dubițe electrice cu adevărat remarcabile, care vor beneficia nu numai clienților noștri, ci și planetei.”

Mathias Geisen, șeful Mercedes-Benz Vans: „Din 2025, toate autoutilitarele bazate pe noua noastră arhitectură VAN.EA vor fi doar electrice. Sunt încântat că, ca parte a acestei transformări, ne unim acum forțele cu Rivian - un partener foarte dinamic și inspirator, cu o poziție puternică în tehnologie. Împărtășim investiții și tehnologie pentru că împărtășim aceeași ambiție strategică: accelerarea electrificării pieței de furgonete cu produse durabile și superioare pentru clienții noștri.”

Mercedes cooperează deja cu Renault și Nissan pentru camionete electrice mici.

EXCLUSIV Cele două noi modele lansate de Dacia în ultimul an au salvat evoluția mărcii într-o perioadă de criză. Previziunile companiei CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cele două noi modele lansate de Dacia în ultimul an au salvat evoluția mărcii într-o perioadă de criză. Previziunile companiei

În noiembrie anul trecut, Rivian a devenit a treia companie auto din lume, după Tesla și Toyota, depășind la acel moment grupul german VW.

Rivian este deținută în proporție de 20% de Amazon.com, având sediul în Irvine, California.

În februarie, George Soros a cumpărat aproape 20 de milioane de acțiuni ale Rivian.

EXCLUSIV Vicepreședintele senior Franklin Templeton București: Portul Constanța - candidat serios pentru listare la bursă. Fondul Proprietatea este dispus să-și vândă deținerea, în actualul context geopolitic-economic poate fi o poveste de IPO extraordina CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Vicepreședintele senior Franklin Templeton București: Portul Constanța - candidat serios pentru listare la bursă. Fondul Proprietatea este dispus să-și vândă deținerea, în actualul context geopolitic-economic poate fi o poveste de IPO extraordina

Ulterior, în luna mai, și Ford Motor a scos la vânzare 8 milioane din cele 102 milioane de acțiuni pe care le deține la Rivian. Ford, un investitor timpuriu în Rivian, deține în prezent o participație de circa 12% la compania din California și investește la rândul său în electrificarea gamei de vehicule.

În 2019, Ford, producător auto din Detroit cu o istorie de 118 ani, a investit 500 de milioane de dolari în Rivian, intenționând să folosească platforma producătorului de vehicule electrice pentru un nou vehicul electric sub marca Ford. Companiile au renunțat, în 2021, la aceste planuri.

viewscnt
Afla mai multe despre
george soros
rivian