Renault a confirmat oficial că „ia în considerare” separarea activităților companiei după criterii legate de sistemul de propulsie. Vehiculele electrice și software-ul pot fi preluate de o nouă companie, în timp ce activitățile cu motoare termice, inclusiv Dacia, pot fi preluate de o a doua entitate.
Cum se poate menține și dezvolta pe piață un brand românesc va fi explicat la Videoconferința Profit.ro - Branduri românești - Made in Romania post criză.
Evenimentul, organizat împreună cu Lensa și Grupul Nordis, este programat pentru 23 mai, urmând să fie transmis în direct și la PROFIT NEWS TV
DETALII AICI
Grupul Renault, care deține și marca Dacia, a anunțat că „ia în considerare crearea în Franța a unei entități dedicate Vehiculelor Electrice și Software-ului”. Unul dintre argumentele care au condus la această decizie este intenția de a produce în Franța principalele componente cre țin de mobilitatea electrică, după cum anunță compania.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Renault vizează pentru noua companie activitățile de inginerie (o parte din Technocentre, Renault Software Lab, centrul de testare de la Lardy și alte obiective din regiunea Île-de-France), industrie (Electricity, uzina de la Cléon) precum și funcțiile suport legate de aceste activități.
În același timp, circa 10 000 de salariați ar putea fi preluați de noua entitate, cu orizont de înființare 2023.
În ceea ce privește activitățile care cuprind dezvoltarea, producția și vânzarea de mașini cu motoare cu combustie, inclusiv cele hibride, Renault vorbește despre o a doua entitate, care ar cuprinde activitățile din afara Franței. „Renault Group are convingerea că vehiculele termice hibride și hibride plug-in beneficiază de perspective importante pe termen lung atât în Europa cât și pe piețele internaționale și că tehnologii precum E-TECH reprezintă un veritabil atu pentru creșterea vânzărilor”, transmite compania franceză.
Compania franceză vorbește despre „un lider mondial al sectorului mecanic în serviciul industriei auto”, cu referire la aceste activități și tehnologii care țin de motoarele și transmisiile termice și hibride.
CITEȘTE ȘI FOTO Volkswagen va lansa o nouă marcă, rivală cu Jeep, pentru pickup-uri și SUV-uri electriceViitoarea entitate pentru motoare cu combustie ar urma să grupeze uzinele Motores (Spania), Sevilla (Spania), Cacia (Portugalia), Bursa (Turcia), Mioveni (România), Curitiba (Brazilia), CorMecanica (Chile), PFA (Argentina), precum și centrele de inginerie și R&D RTS (Spania), RTR (România și Turcia), RTA (Brazilia), la care se adaugă funcțiile suport legate de aceste activități. Și această entitate va avea în componență a circa 10 000 de salariați – din afara Franței – la orizontul anului 2023.
„Consultările cu instanțele reprezentative ale angajaților referitoare la aceste proiecte se derulează în țările implicate iar etapele ulterioare ale acestor studii de strategie vor implica dialogul social”, explică Renault.
Noutăți privind această strategie vor fi anunțate în toamna acestui an.