Producția de serie a celor trei modele electrice va demara oficial în 2024, la Craiova, dar lansarea lor și startul producției de masă vor avea loc în primul trimestru din 2025, relevă documente văzute de Profit.ro. În octombrie, Ford Otosan va deveni oficial primul producător de automobile electrice din România, dar mașinile vor ajunge în showroom-uri abia în 2025.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Reprezentanții Ford au confirmat pentru Profit.ro startul producției în perioada următoare: „Mai multe detalii despre producția de vehicule electrice la fabrica Ford Otosan din Craiova vor fi oferite mai aproape de momentul lansării acesteia”.
Ford Puma Gen-E și versiunile electrice ale Transit Courier și Tourneo Courier vor marca startul producției peste aproximativ o lună și vor intra în producție de masă în primul trimestru al anului 2025, potrivit planurilor Ford Otosan, văzute de Profit.ro.
Compania care deține uzina din Craiova a preluat-o în 2022 de la Ford. „Producția Puma va continua cu versiunea complet electric în Q1 2025, iar volumul de producție poate crește până la 189.000 de unități”, este menționat în document.
CITEȘTE ȘI FOTO Start pentru o nouă autostradă în RomâniaDespre celelalte două modele se menționează exact același lucru: „Lansarea noii generații Courier cu motor cu combustie va fi urmată de o versiune complet electrică în Q1 2025, iar producția poate crește până la 100.000 de unități”, se mai arată în document.
Conform acestor noi informații, uzina Ford din Craiova ar putea produce până la 289.000 de autovehicule pe an, dar capacitatea reală, având în vedere limitările tehnice ale producției, este de 272.000 de vehicule.
CITEȘTE ȘI VIDEO ANUNȚ Bucureștiul deschide un nou bulevard. "Dar da, va rămâne gâtuit, Dumnezeu cu mila!"Practic, producția va urma etapele obișnuite ale startului producției, cu un moment oficial în 2024 și cu creșterea ritmului de producției ulterior, în primul trimestru din 2025, până la lansarea pe piață a celor trei modele.
Cele trei mașini, Puma și Courier, vor folosi celule de baterii produse de SK, în Ungaria, conform declarațiilor anterioare ale șefilor companiei, dar sunt posibile și alte variante de producție în viitor, inclusiv la Craiova. Uzina și-a construit deja în ultimele două luni o nouă structură de legătură, un coridor-tunel prin care bateriile vor ajunge în hala principală unde are loc montajul general, conform documentației de autorizare depuse la Primăria Craiova.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Umbrărescu avansează puternic la Autostrada Buzău - FocșaniÎn 2023, Ford încheiase un acord cu LG, pentru producția de celule de baterii în Turcia, însă acordul a fost reziliat ulterior, din cauza evoluției pieței de autoturisme electrice.
Ford Otosan menționează în documentul amintit că a plătit până în acest moment 406 milioane de euro pe achiziția uzinei, urmând ca alte rate de 196 milioane și 23 de milioane de euro să fie plătite în 2025 și, respectiv, 2028, până la concurența sumei de 625 de milioane de euro prevăzută în contractul de achiziție. În plus, în 2028 va fi plătită o sumă condiționată de volumul producției, în valoare de 140 de milioane de euro.
CITEȘTE ȘI Leapmotor deschide comenzile în toată Europa, inclusiv în România, și anunță prețurile pentru primele două modele electrice, un city-car și un SUVFord Otosan va atinge un nivel al investițiilor în modernizarea liniilor de fabricație de 490 milioane de euro, la finalul acestui an, pentru producția noilor modele Courier, inclusiv a versiunilor electrice.
Uzina Ford Otosan din Craiova a atins în luna iulie recordul de producție lunar, cu 25.500 de vehicule asamblate, depășind volumul realizat anterior, în luna martie (25.100 unități). Cu acest volum, uzina din Craiova a depășit cu 12% gradul de utilizare maximă a uzinei, o performanță de excepție, după ce în iunie se atinsese un grad de utilizare de 95%. De la începutul acestui an, Ford Otosan a produs la Craiova 155.385 vehicule, de asemenea un volum istoric pentru intervalul ianuarie – august.