Trenurile Intercity pot reveni la CFR Călători, după 8 ani de pauză. De ce vestea nu este chiar bună

Trenurile Intercity pot reveni la CFR Călători, după 8 ani de pauză. De ce vestea nu este chiar bună
scris 19 sep 2022

Trenurile Intercity ar putea reveni din decembrie, odată cu noul Mers al trenurilor, iar relațiile pe care ar circula sunt din București, către orașe precum Constanța, Suceava sau Cluj. Problema este că vitezele nu ar fi mult mai mari decât acum, dar prețurile ar fi probabil cu 30-40% peste cele de la IR. Nu este o veste bună, mai ales că biletele de tren s-au scumpit cu 20% în iulie.

Conform datelor CFR Infrastructură, viteza medie comercială a trenurilor Intercity (IC) era de 69,4 km/h în 2004, de la 66,2 km/h în 2008 și de 62,4 km/h în 2013. La final de 2014 au fost scoase din circulație trenurile Intercity fiindcă nu mai putea fi asigurată viteza minimă obligatorie de 60 km/h necesară pentru ca un tren să aibă acest rang, scrie Club Feroviar. 

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO PROFIT NEWS TV Poveștile Bursei – Promotori ai sustenabilității. Cum au creat trei absolvenți de Politehnică una dintre cele mai mari companii în domeniul energiei fotovoltaice CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Poveștile Bursei – Promotori ai sustenabilității. Cum au creat trei absolvenți de Politehnică una dintre cele mai mari companii în domeniul energiei fotovoltaice
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Ei bine, ar fi posibil ca CFR Călători să introducă din decembrie 2022 trenuri Intercity cu vagoane modernizate pe relații precum București - Constanța, București - Cluj, București - Suceava, București - Iași sau București - Timișoara.

Partea mai puțin bună este că la aceste trenuri viteza nu ar fi chiar cu mult mai mare, dar prețul ar fi, mai ales că pe rețea nu se vor face în scurt timp lucrări care să crească viteza cu mult.

Până la scumpirea cu 20% a biletelor de tren, la 1 iulie, un bilet de Intercity costa cu 40% mai mult decât un bilet de IR pe distanțe de 60 km, iar la 100 km diferența era de peste 25%. Pentru distanțe mai mari, un bilet IC costa cu 25-30% mai mult decât un bilet de IR. Chiar dacă nu au mai existat trenuri IC în ultimii opt ani, grafice cu prețuri existau.

VIDEO China testează o mașină zburătoare alimentată de magneți, capabilă să atingă o viteză de 230 de kilometri pe oră CITEȘTE ȘI VIDEO China testează o mașină zburătoare alimentată de magneți, capabilă să atingă o viteză de 230 de kilometri pe oră

Conform primelor date, aceste noi trenuri ar opri în 2023 la Buftea, dar nu la Sinaia sau Predeal. Între București și Cluj trenurile ar face peste 8 ore și jumătate, iar între București și Suceava, cam 5 ore și 45 minute.

Cel mai rapid Intercity ar circula între București și Constanța (două ore) și actualul Tomis Expres, Brașov - Constanța, ar putea deveni IC, ceea ce ar ridica prețul biletului cu, probabil, 30-40%.

viewscnt
Afla mai multe despre
intercity
cfr călători