Transportatorii de marfă din mai multe centre economice ale României vor circula, vineri, cu viteză redusă pe cele mai importante artere de trafic din țară, aceasta fiind o formă de protest față de ceea ce ei numesc "hărțuirea" autorităților fiscale.
"După ce a fost lăsată pe cont propriu de ani de zile și a dus greul economiei pe timpul pandemiei, industria transporturilor este hărțuită de autoritățile de control fiscale, care au decis reîncadrarea diurnelor acordate șoferilor ca venituri de natură salarială și impozitarea acestora cu impozit pe venit și contribuții sociale. Controalele se efectuează, în cele mai multe cazuri, pe ultimii cinci ani, astfel că valoarea deciziilor de impunere rezultate se ridică la câteva milioane de euro la firmele cu parcuri în jur de 100 de camioane, depășind cu mult cifra de afaceri pe 2-3 ani a acestor firme. Cu alte cuvinte, vorbim de sume imense, pe care în majoritatea cazurilor firmele sancționate nu au fonduri din care să le achite", se arată într-un comunicat al asociațiilor patronale din sector., scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
O altă revendicare o reprezintă eliminarea tratamentului fiscal discriminatoriu de care beneficiază angajații la stat față de privați. Este vorba de prevederile HG 714/2018, care oferă bugetarilor posibilitatea de a deconta, fără documente justificative, 230 de lei pe noapte pentru cheltuieli de cazare.
Transportatorii de marfă sunt preocupați și de intenția actualului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, de a introduce vinieta pe kilometru, după principiul "poluatorul plătește", promovată intens de Comisia Europeană de mulți ani, dar neintrodusă în practică de nicio țară europeană, ca urmare a taxelor de drum care ar crește exponențial pentru transportatorii de mărfuri, subliniază comunicatul citat. Potrivit transportatorilor, aceste creșteri s-ar reflecta în prețurile produselor la raft.
"În timp ce alte state est-europene caută soluții să mențină competitivitatea propriilor companii de transport pe piața comunitară, competitivitate redusă prin reglementările protecționiste impuse de vest-europeni prin Pachetul Mobilitate, care va intra în vigoare complet în februarie 2022, Guvernul României se gândește să penalizeze suplimentar firmele românești prin supraimpozitare și suprataxare. Firmele de transport internațional contribuie masiv la reducerea deficitului balanței comerciale a României, care în 2020 a ajuns la peste 16 miliarde de euro. Astfel, pare de neînțeles hotărârea cu care instituțiile statului român acționează în direcția punerii pe butuci a unui segment economic care angajează aproape 400.000 de oameni direct și indirect. Transportatorii români solicită Guvernului, așadar, să fie consultați înainte de introducerea de noi reglementări care le vizează activitatea, așa cum se cuvine unui sector economic care contribuie cu peste 7% la PIB-ul României", se mai arată în comunicat.
În acest context, asociațiile APTE2002, Apulum Alba Iulia, ATM Bucovina, ARTRI, COTAR, FORT și UNTRR organizează joi o conferință de presă în cadrul căreia piața de transport anunță începerea unor acțiuni de protest.