Tesla este obligată să facă reparații la peste 2 milioane de vehicule, după ce principalul organism de reglementare în domeniul siguranței auto din SUA a stabilit că Autopilot, sistemul de asistență pentru șoferi oferit de companie, nu previne utilizarea abuzivă.
Urmărește-ne și pe Google News
Decizia este rezultatul unei investigații care a durat mai mulți ani efectuată de National Highway Traffic Safety Administration. Ancheta va rămâne deschisă în timp ce agenția monitorizează eficacitatea soluțiilor adoptate de Tesla. Un purtător de cuvânt al NHTSA a declarat că investigația a constatat că mijloacele prin care Tesla forțează șoferii să rămână implicați sunt inadecvate.
CITEȘTE ȘI Profitul FAN Courier, în scădere: Am fost nevoiți să majorăm semnificativ salariile. Nu mai găsim șoferi, nu mai găsim curieri, nu mai găsim manipulanți. Un depozit, cea mai mare investiție din ultimii ani. Ținta: Lider în Republica Moldova
"Tehnologia automatizată este foarte promițătoare pentru îmbunătățirea siguranței, dar numai atunci când este implementată în mod responsabil", a declarat NHTSA.
Tesla a precizat în că se așteaptă să înceapă să implementeze un remediu software over-the-air (adică care nu necesită prezența fizică în service) pe 12 decembrie sau la scurt timp după această dată. Acțiunile producătorului auto scad în pre-market pe fondul acestor vești.
Este a doua rundă de reparații din acest an care implică sistemele de conducere automată ale Tesla, care au fost supuse unei examinări tot mai amănunțite după sute de accidente - dintre care unele s-au soldat cu decese. Deși CEO-ulElon Musk a prezis de ani de zile că producătorul auto este pe punctul de a oferi autonomie completă, atât Autopilot, cât și funcțiile beta pe care Tesla le comercializează ca fiind Full Self-Driving necesită un șofer complet atent care să țină mâinile pe volan.