Obișnuiți ca mărcile din Europa, BMW sau Mercedes, să fie lideri detașați pe segmentele de automobile premium, americanii au migrat în ultimii ani către Tesla, care le-a oferit modelele electrice pe care și le-au dorit. În 2022, pentru prima dată în istoria scurtă a companiei, Tesla a fost cea mai vândută marcă premium din SUA.
Tesla a depășit pe piața din SUA vânzările BMW, Mercedes-Benz și Audi, și a devenit liderul pieței de automobile premium pentru prima dată, după ce în 2021 s-a apropiat la o distanță foarte mică de liderul de atunci, BMW. Cu un volum total de peste 500.000 de autoturisme vândute în SUA în 2022.
Tesla a depășit cu mult cele 362.000 de unități vândute de BMW pe această piață. Tesla a înregistrat anul trecut un record al vânzărilor la nivel global, depășind un milion de unități livrate. Creșterea pe piața americană a fost de 48%, respectiv cu circa 70.000 de autoturisme în plus.
Mercedes s-a situat pe locul al treilea, cu aproximativ 290.000 de autoturisme vândute, potrivit datelor oficiale publicate de companie, la mică distanță în fața Lexus, care a vândut aproape 260.000 de autoturisme.
Piața de autovehicule din SUA a înregistrat o scădere de peste 7 procente în 2022, atingând un volum total de 13,5 milioane de vehicule vândute, cu peste un milion mai puține decât în anul anterior. Cea mai vândută marcă a fost Ford, aflată la o distanță foarte mică de Toyota, ambele având aproximativ 1,7 milioane de automobile vândute în cele 12 luni.
Chevrolet, a treia marcă de pe piață, a completat podiumul celor care au depășit un milion de vehicule vândute. La nivel de companii, General Motors rămâne lider, cu puțin peste 2,2 milioane de autovehicule vândute, urmat de Toyota, cu 2 milioane de unități, și Ford, cu 1,8 milioane.
Pe locul al patrulea s-a situat Stellantis, care începând din 2021 grupează atât mărcile fostului Chrysler, cât și mărcile europene din PSA și FCA.