Înmatriculările de autoturisme din România au păstrat o rată de scădere moderată în luna mai, în contextul blocajului impus de starea de urgență și de alertă. Procentul este comparabil cu cel de pe piețe mai mari din vestul Europei, precum Franța sau Germania.
Deși cele mai relevante date vor fi cele din iunie (în România există o diferență de până la 90 de zile între momentul achiziției și cel al înmatriculării), statisticile privind înmatriculările din luna mai arată că impactul epidemiei de coronavirus nu a fost atât de mare precum în alte țări din Europa. După ce în luna aprilie erau înmatriculate 4.321 de autoturisme, respectiv o scădere de peste 50% față de luna corespunzătoare din 2019, în mai au fost raportate 7.155 de autoturisme înmatriculate, cu 45,01% mai puține decât anul trecut, cu o tendință de creștere de la o lună la alta.
În consecință, scăderea pieței auto pe primele 5 luni a ajuns la 31,43%, cu un total de 39.455 de unități. Există trei mărci auto care au crescut în mai față de anul trecut, dintre care una, Hyundai, este marcă de volum. De asemenea, Toyota și Kia sunt mărci de volum cu scăderi ale vânzărilor moderate, de 7% și, respectiv, 13%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacia, cel mai mare jucător de pe piață, a avut o scădere sub nivelul pieței, cu 2.139 de vehicule, față de 3.286 anul trecut, cu 34,91% mai puține. Celălalt constructor cu uzină în România, Ford, s-a situat la jumătate față de anul trecut, cu 436 autoturisme. În același timp, principalele mărci de import, Volkswagen (434 unități), Renault (491), Skoda (493), au avut un declin de peste 50%.
Pe intervalul ianuarie - mai, doar Porsche, MINI, Hyundai, Fiat și Kia mai păstrează volume peste cele de anul trecut, restul mărcilor având cifrele de înmatriculări pe minus. Cele mai mari scăderi, la mărcile mari, au fost înregistrate de Opel, Nissan, Honda și Nissan, însă Dacia, cu 37,67% scădere, are cel mai mare declin al vânzărilor, din punct de vedere al volumului (10.973 unități, față de 17.604 anul trecut).
Luna viitoare am putea avea o primă radiografie a impactului coronavirusului asupra vânzărilor de automobile din luna martie, prima lună de blocaj al economiei, în timp ce ultimele mașini vândute pe perioada stării de urgență, în aprilie, vor fi înmatriculate abia în iulie.
Trebuie remarcat faptul că și piața de vehicule second-hand a scăzut în mai, ca urmare a restricțiilor de circulație din Europa, astfel că au intrat în circulație doar 26.616 autoturisme rulate, din import, cu 30,45% mai puține față de anul trecut. De la începutul anului, au intrat în țară 154.941 de astfel de vehicule, cu 15,83% mai puține față de 2019.