Cu o profitabilitate care a depășit deja 10% încă din anii trecuți și cu un plan pe termen mediu care să urce marja operațională la un nivel și mai mare, Dacia a reușit deja să-și atingă ținta înainte de termen, relevă datele analizate de Profit.ro.
De ce este important: În acest moment, foarte puține mărci auto din lume au un nivel de profitabilitate peste 10%, iar la 15% nu ajung decât mărcile premium.
Mai este interesant: La începutul acestui an, Thierry Pieton, CFO al Renault Group, explica: „Dacia este o afacere foarte mare pentru noi. Generează peste 25% din vânzări și peste 20% din venituri”. În 2022, suma s-a ridicat, conform calculelor Profit.ro, la circa 10 miliarde de euro, ceea ce înseamnă aproximativ un miliard de euro profit net. Dacă marja crește la 15%, veniturile nete de pe urma mașinilor Dacia pot urca în 2023 la peste 15 miliarde euro.
Dacia este în acest moment una dintre cele mai profitabile mărci auto din lume, după cum reiese din declarațiile lui Gilles le Borgne, director de inginerie al Renault Group. Acesta anunță că marja medie a Dacia a ajuns la 15%. Valoarea este, practic, cu 50% mai mare decât nivelul anunțat de Luca de Meo și de directorul financiar Thierry Pieton, în urmă cu aproape un an, cu ocazia Capital Day.
CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO BMW a prezentat în premieră conceptul Neue Klasse, care anunță noua generație de mașini electriceAtunci, cei doi au precizat că Dacia a depășit 10% marjă și și-a fixat ca țintă de profitabilitate, pentru 2030, pragul de 15%.
Ferrari, cea mai profitabilă marcă auto din lume, a raportat în prima jumătate de an o marjă de 28,3%, iar Porsche, de 18,9%, cu țintă de 20% în anul viitor.
Tesla, care în trecut reușise să se apropie de 20% marjă operațională, a coborât la nivelul de circa 15%, comparabil cu brandurile premium europene, Audi sau BMW, în timp ce Mercedes Benz este în zona în care se află Dacia, cu 14%.
Grupul Renault a înregistrat o marjă operațională de 7,6% pe primul semestru al acestui an, grație profiturilor generate de Dacia, ceea ce înseamnă că marca Renault reușește să genereze o rentabilitate mult mai mică decât media grupului.