Primăria Capitalei își propune, pentru decongestionarea traficului din oraș, să deconteze până la valoarea maximă de 500 de lei pe lună combustibilul folosit de locuitorii din Regiunea de Dezvoltare București-Ilfov care se asociază voluntar pentru a folosi în comun un autoturism proprietate personală pentru deplasări regulate cu destinația București.
Regiunea de Dezvoltare București-Ilfov include Municipiul București și localitățile din județul Ilfov.
Sistemul, denumit car-pooling, este subvenționat sub diferite forme de stat în mai multe țări ale lumii
Municipalitatea bucureșteană își mai propune "stimularea prin decontarea combustibilului în valoare de până la 500 lei lunar în vederea încurajării unor asocieri voluntare prin care părinții elevilor unităților de învățământ primare și secundare de pe teritoriul Municipiului București, care au domiciliul în Regiunea de Dezvoltare București-Ilfov, pot folosi în comun autoturismul proprietate personală în vederea transportului copiilor, la instituțiile de învățământ primare și secundare de pe teritoriul Municipiului București, care vor fi selectate în cadrul unui proiect pilot".
CITEȘTE ȘI Arielle Malard de Rothschild, membră a familiei Rotschild, una dintre cele mai influente familii în mediul financiar global, a demisionat de la ElectricaAlte propuneri se referă la înființarea unui sistem municipal de car-sharing cu autoturisme ecologice, electrice sau hibrid, precum și a unui sistem de bike-sharing cu biciclete electrice.
Municipalitatea arată că, la sfârșitul anului trecut, în România erau aproape 6 milioane de autoturisme înmatriculate în circulație, în București fiind 17,6 la sută dintre ele, iar în Ilfov – 2,21 la sută. În perioada 2014-2017, numărul de mașini înmatriculate în această regiune a crescut, mai ales cel al mașinilor înmatriculate în județul Ilfov, iar asta a dus inclusiv la aglomerarea Capitalei.
Conform Primăriei, traficul din Capitală s-ar reduce cu 25 la sută dacă autoritățile locale includ serviciile de car-sharing, car-pooling și bike-sharing în planurile de mobilitate urmană.
"Schemele de grupare a autoturismelor pot fi integrate în transportul public și încurajează proprietarii de autoturisme să renunțe la utilizarea individuală a vehicului propriu și utilizarea în comun, prin asociere voluntară, și utilizarea la maxim a capacității de transport pentru autoturismul proprietate personală pentru deplasările regulate ale persoanelor care au aceeași direcție de deplasare cu destinația Municipiul București, pentru transportul copiilor, la instituțiile de învățământ primare și secundare de pe teritoriul Municipiului București, care vor fi selectate în cadrul unui proiect pilot", spune Primăria, fără însă să ofere nici o estimare de cost și impact cu privire la acest proiect de program.