Grupul auto Stellantis a anunțat principalele proiecte software pe care se pregătește să le instaleze pe mașinile conectate, atât pe cele aflate în circulație, cât și pe cele noi, cu care țintește sume importante de bani, în următorii 6 ani.
Cifra de afaceri a Stellantis pe segmentul de software s-a dublat în ultimii trei ani, având o marjă în creștere, în timp ce flota de mașini conectate care sunt considerate monetizabile pe acest segment a ajuns la 13,8 milioane de vehicule, potrivit companiei care are o strategie foarte clară pentru extinderea acestui domeniu care poate majora afacerile companiei cu valori importante.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Stellantis spune că a livrat peste 94 de milioane de actualizări Over-The-Air (OTA) în 2023, care au contribuit la creșterea experienței de mobilitate a proprietarilor de mașini. Numărul de utilizatori de produse software care plătesc abonament a ajuns la 5 milioane, la finalul lui 2023.
Strategia software a Stellantis are ca principală țintă de business venituri anuale de 20 de miliarde de euro până la sfârșitul deceniului.
Constructorul auto anunță acum intrarea în următoarea etapă de dezvoltare a software-ului utilizat pe vehicule, pentru a oferi clienților noi funcții de nouă generație, atât pentru vehiculele aflate în circulație, cât și pentru cele noi.
„În puțin peste doi ani, am făcut un pas decisiv, trecând de la o mentalitate tradițională de producător de mașini la o operare mai degrabă ca un start-up, cu o atenție deosebită asupra vitezei și dezvoltării propriilor capacități de creare de software. Acest lucru ne oferă o flexibilitate esențială și un avantaj competitiv clar pentru viitor”, a declarat Yves Bonnefont, Chief Software Officer la Stellantis. „Acum trecem la următoarea fază, implementare, inclusiv lansarea integrării platformelor noastre tehnologice bazate pe inteligență artificială: STLA Brain, STLA SmartCockpit și STLA AutoDrive”.
CITEȘTE ȘI HARTĂ Șapte oferte pentru construcția primului lot al Drumului Expres Arad-OradeaNoile produse care sunt în proces de dezvoltare și lansare pe noile vehicule acoperă toată gama de funcții, de la controlul mașinii, la oferirea de servicii la bord.
STLA Brain este platforma care oferă acces centralizat la senzori și comenzi pentru performanța în timp real a funcțiilor și actualizări OTA. Ajută la reducerea complexității prin înjumătățirea numărului de unități de control electronic (ECU) per vehicul la aproximativ 60 de ECU. Noile funcții pot fi dezvoltate intern în mai puțin de șase luni, un sfert din timpul necesar până acum. Implementarea tehnologică este planificată până la sfârșitul anului 2024, cu integrarea în vehicule până în 2025.
CITEȘTE ȘI FOTO Dacia Bigster, primele imagini înainte de lansarea din octombrie. Cât va costaSTLA SmartCockpit deschide calea pentru o nouă generație de personalizare și capabilități conectate alimentate de machine learning și AI, pentru o experiență integrată perfect în viața digitală a utilizatorilor. Accentul pus pe meniurile simplificate, care necesită mai puține clicuri pentru a răspunde solicitărilor utilizatorilor, îmbunătățește semnificativ ușurința în utilizare. Experiențele bazate pe inteligență artificială oferă pasagerilor mai multe opțiuni pentru navigare, media, climă, iluminare și funcții îmbunătățite. Sistemul este construit în jurul unui profil digital personal care vă cunoaște preferințele și vă însoțește în fiecare vehicul marca Stellantis. Implementarea tehnologică este planificată până la sfârșitul anului 2024, cu o primă integrare într-un vehicul Stellantis pentru 2025.
STLA AutoDrive este sistemul care optimizează capacitățile STLA Brain și STLA SmartCockpit pentru a oferi asistență șoferului (sistemul ADAS). Strategia Stellantis în această direcție urmărește atingerea nivelului 3 (Level 3 SAE) care înseamnă că șoferul nu mai trebuie să controleze și nici să supravegheze mașina, așa numitul „mâini libere, fără privire la drum”, cu posibilitatea de a reveni la conducere limitată de nivel 2+ (mâini libere, privirea la drum) în acelasi sistem. Implementarea tehnologică a sistemului Level 3 este planificată până la sfârșitul anului 2024, cu o lansare comercială în 2025.
Funcțiile actuale, introduse deja pe autoturisme și pe vehicule comerciale, oferă la rândul lor servicii bazate pe software: e-RUTE, pentru planificarea rutei vehiculelor electrice, Asistent Chat GPT, AppMArket, cu servicii diverse, Free2Move Connect Fleet, MyTasks, Mobilisights.