Constructorul auto Stellantis și-a securizat aprovizionarea cu baterii pentru automobilele electrice pe care urmează să le producă printr-un memorandum care anticipează un contract de furnizare, cu chinezii de la CATL. Memorandumul semnat acoperă necesarul de baterii LFP, o chimie mai accesibilă care va permite producția de mașini electrice mai ieftine.
Stellantis va primi baterii Litiu Fier Fosfat de la CATL, liderul global al industriei de baterii electrice pentru vehiculele destinate pieței europene, conform memorandumului de înțelegere semnat de cele două companii. Documentul este unul neangajant și prevede dezvoltarea în comun a unui plan tehnologic și colaborarea la nivel de achiziții ale materiilor prime. Companiile au convenit că ar putea să creeze un joint-venture de producție, cu participații egale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Acest memorandum de înțelegere cu CATL privind chimia bateriilor LFP este un nou element cheie al strategiei noastre pe termen lung, a cărei ambiție este de a păstra libertatea de mișcare a clasei de mijloc europene”, a declarat Carlos Tavares, CEO Stellantis. „Acest parteneriat dintre mărcile noastre emblematice și CATL, lider în industrie în acest sector, ne va permite să oferim clienților noștri tehnologie inovatoare și accesibilă pentru baterii, ajutându-ne în același timp să atingem neutralitatea de carbon până în 2038.”
Șeful CATL, Robin Zeng, vorbește despre „un nou nivel” la care a ajuns colaborarea cu Stellantis și despre „un pas decisiv”, pe drumul spre neutralitate de carbon.
Bateriile LFP sunt caracterizate de o serie de avantaje, între care prețul, stabilitatea mai mare și durata de viață mai lungă, chiar dacă nu oferă viteza de încărcare pe care o au bateriile NMC și au o greutate și dimensiuni mai mari decât acestea.
CITEȘTE ȘI Campaniile de rechemare ale Hyundai și Kia pentru 6,3 milioane de vehicule, investigate de americaniStellantis are un plan foarte ferm, de atingere până în 2030 a unui nivel de 100% din vânzările grupului cu autoturisme cu baterie (BEV) în Europa și 50% din vânzările de BEV pentru autoturisme și LCV-uri în Statele Unite.
Compania formată prin fuziunea PSA și FCA este în curs de lansare de modele electrice pe fiecare model al mărcilor din grup, care să ofere astfel o gamă completă de motorizări, atât cu combustie, cât și 100% electrice, în faza intermediară, înainte de electrificarea completă.